Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unreal Tournament 3 på Bootcamp/XP och iMac 2.4Ghz

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick Unreal Tournament 3 i födelsedagspresent och kör den på en iMac 2.4GHz, 2GB RAM och Ati HD2600 (256MB).

Det funkar... men till rätt låga grafikinställningar att jag inte tycker det är kul att spela det. Äldre spel (ex COD2 och Far Cry) ser mycket bättre ut och man får köra dem på max (eller nära max). Jag förväntar mig inte att spelet ska kunna köras på max för det är rätt krävande, men det borde kunna spelas med flyt på mellan-inställningar eller något. Eller har jag fel? Jag har testat olika kombinationer på inställningar men hittar inte något bra kompromiss.

Någon som har testat UT3 på Mac med Bootcamp? Vilken mac i så fall och vilka inställningar och hur bra flyter det. Tips kanske?

"Flyt" för mig betyder att det inte hackar alls... (Kanske någon enstaka gång när man har precis laddat spelet)

För godkända inställningar krävs:
2.4+ GHZ Dual Core Processor
1 GByte System RAM
Minst 256 Mb RAM på grafikkortet. OBS Minst. Alltså helst mer.

Där har du nog största förklaringen till att du inte kan köra med så höga inställningar.
Du ligger precis på gränsen för att kunna köra med godkända inställningar.

Ja, det är lite trist. Så här står det på förpackningen:

Recommended System Requirements
- 2.4+ GHZ Dual Core Processor
- 1 GBytes of System RAM
- NVIDIA 7800GTX+ or ATI x1300+ Video Card
- 8 GB of Free Hard Drive Space

Jag trodde att om datorn klarar av "recommended" specs (eller godkända) precis så skulle det vara ok, men icke. Min mening är att detta är minimumkraven för att köra spelet. Eller så finns det något mer man kan göra.

Alla tips är välkomna...

Det är minimumkraven som står på förpackningen.
Och minikraven kan starta spelet men knappt något mer typ.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är minimumkraven som står på förpackningen.
Och minikraven kan starta spelet men knappt något mer typ.

Jag vet inte vilken förpackning du har sett men på den jag har framför mig står det både minimum och recommended och det är det senare jag listat kraven på.

---
Ang iMacens grafikkort så förstår jag att det inte är så bra (att imacen är mer likt en bärbar än en stationär dator vad gäller hårdvaran) men jag hade förhoppningar att det skulle vara lite bättre än vad det är.

ja, ja... jag får väl sälja den och skaffa nåt annat kul.

Grafikkorten som sitter i macarna är kort anpassade för bärbart bruk (HD2600 mobility, 8600 GT go). Dessa är långsammare än kort anpassade för stationärt bruk. Därför får du inte bra prestanda.

Dessutom så är X1900 som finns till Mac Pro utdaterat och presterar långt sämre än dagens moderna kort för PCn.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-12-20 17:40

Minimikraven borde inte ens få skrivas ut eftersom många verkar tro att det går att spela normalt i detta läge, det gör det oftast inte när man sedan kikar på den rekommenderade hårdvaruspecen som de kräver.
Det finns inte en enda Mac idag som klarar av att rendera de absolut senaste spelen som kräver grafikkort som tex gf8800 eller liknande med all lull-lull på högsta inställning. Inte på ett för mig tillfredställande sätt. Dock ska det väl tilläggas att jag är lite mer kräsen än normalspelaren, jag vill inte ha en spelgrafik som hostar sig framåt pga att datorn inte pallar med trycket.
För vem vill köra ett spel i 640*480 på en ny och fin widescreenskärm, det känns så 90-tal.
Ska bli spännande att se vad de stoppar i för grafik i nästa MacPro.

Min dröm om att få lira Crysis i 1920*1200 nån gång i framtiden lär nog bli just nån gång i framtiden. Såg ett grafikkortstest där de testade flera av de toppresterande grafikkorten i en rätt starkt utrustad pc i övrigt och när man körde på fullt lull-lull m.m. osv så låg man på ca 20 fps max. Det är lågt, men det är väl så det är. Spelutvecklingen har sprungit ifrån hårdvarutvecklingen, eller nåt.

1
Bevaka tråden