Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serieproblem

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-05 18:47

Jag har konveterat några tv-serier som jag la in i iTunes. Dom lägger ju sig direkt under film så jag ändrade så att dom la sig under TV-program istället. Men när jag sedan hade synkat klart så fanns inte avsnitten på iPhonen. Jag var tvungen att lägga dom under film igen i iTunes sen synka om dom, då fanns dom på iPhonen men under kategorin "Filmer" Vad är problemet?

  • Medlem
  • 2007-10-05 19:01

Glöm vad jag skrev. Använde Lostify och nu fungerar det perfekt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-06 10:16
Ursprungligen av Offe:

Glöm vad jag skrev. Använde Lostify och nu fungerar det perfekt.

Men berätta mer, jag har samma problem. Vad är Lostify och hur använder man det?

http://lostify.com/download/

Lostify är ett program som gör att du kan ändra informationen om filer och hur den informationen visas i iTunes.

Eller om man så vill en metadataredigerare baserad på kommandoradprogrammet AtomicParsley. Ett liknande program är Parsley is Atomicly Delicious

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-06 11:34
Ursprungligen av thevil:

Eller om man så vill en metadataredigerare baserad på kommandoradprogrammet . . . . .

Det gick bra med svenskan också Tack, nu ska jag testa programmet.

Jag lägger in TV-programmet i iTunes. Markerar avsnittet och väljer "Visa info" (Äpple + I på Mac) och väljer "TV" istället för "Film" i rull-listen så hamnar de rätt i iPhone och i iTunes.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-07 08:12
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag lägger in TV-programmet i iTunes. Markerar avsnittet och väljer "Visa info" (Äpple + I på Mac) och väljer "TV" istället för "Film" i rull-listen så hamnar de rätt i iPhone och i iTunes.

Tänk vad bra det vore om man kunde lägga till fler val i den där rullisten.

Ursprungligen av Eva:

Tänk vad bra det vore om man kunde lägga till fler val i den där rullisten.

Jag skulle vilja ha en egen sektion för "hem-filmer", såna som man spelat in med kameran t ex. Inte så snyggt att blanda dom med dom andra filmerna.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-07 08:51

Jag har haft samma problem men då hade jag glömt skriva i vad tv-programmet hette i raden under rullisten. Efter jag skrivit i där funkade det att synca med ipoden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-07 17:35

Är det någon som vet hur man lägger in covers i Lostify? Jag använder Lostify för att fixa taggningen av just TV-serier - och det vore skönt att kunna lägga in covers direkt, istället för att behöva mixa med taggarna igen i iTunes eller annat program. Nån som vet?

Jag undrar också varför det tar sån tid att ändra taggar. När jag klickat på "apply" kan det dröja en kvart till en halvtimme tills det är klart...

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-20 11:05

För taggning av filer kan jag rekommendera Tagger:

http://tvtagger.wordpress.com/

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-23 15:56

funka perfekt.

1
Bevaka tråden