Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan detta vara, nån som vet?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Killen på RAILhead Design skriver idag:

Teaser Sans Details

I can’t talk specifics, but I can tell you this: one of the most popular Mac web sites will be releasing a couple of totally awesome pieces of software that will make OS X that much sweeter (did I just type “totally awesome”?!?). I’ve had the honor of beta testing these two jewels and I can’t tell you how much I enjoy them — and I guarantee you will, too!

Nån som vet vad detta kan vara för nåt? Bara en hype eller nåt bra?

[ 23 Augusti 2002, 15:09: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Skriver RAILhead detta, så är det så. Det är sällan som dom svamlar (aldrig?)

Det är nog så sant det blir. Programmen/tjänsterna skulle kunna komma snart dessutom, då de betatestats redan...

Jag vill minnas att jag läst om ett par program på AppleInsider, som lät väldigt lovande... det kan väl inte vara de två det hela handlar om?

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-23 16:30

Va fan! Så får man väl inte skriva? Nu blir man ju riktigt nyfiken! *grrr*

... och vad var det för program?

En applikation som heter iAx och den andra som heter iDish.

De är superba för när man inte orkar hälla vanlig sunkingt diskmedel i sin vanliga diskmaskin och vill slippa diska!

Allt man gör är laddar upp applikationerna samt ställer in den smutsiga disken i Cd-ROM:en. Stänger och sätter igång disken.
Bra va?!

Gambit

Önskar jag kom ihåg, letar just nu på AI. Adrian, kommer du ihåg? Eller har jag drömt...

Uppdatering: Hittade vad jag letade, men det visade sig inte vara traditionella program...

Läs här om projekten Glove och Lucidia.

Ta dock diskussionen med en stor kärra salt.

[ 23 Augusti 2002, 17:05: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Hmm, den där tråden hade jag inte sett innan. Men frågan är om det är det som Maury McCown (han bakom RAILhead Design) syftar på. Jag uppfattade det som att det *inte* var Apple som skulle släppa detta utan nån annan populär macsajt (vilken??). Borde han inte ha skrivit Apple om det var Apple?

Hmm, kan det vara detta kanske?

Dear VersionTracker and MacFixIt users:

The launch of Jaguar marks an important milestone for the Macintosh community. With the addition of over 150 new features and enhancements, Mac OS X has finally come of age.

Stay tuned to VersionTracker.com and MacFixIt.com for up-to-the-minute updates, news, and technical information regarding this historic launch.

To enable our users to have the smoothest possible transition to Jaguar, and to make the most of this powerful new operating system, TechTracker is releasing the following products today:

VersionTracker Plus 2.1
  The powerful new Pro/Plus dashboard lets you track both OS X and Classic updates in a single updates table. Other new features include: filtering updates by user rating, add to Download Cart, and remembering Recent Searches and Recent Product Pages.

VersionTracker Pro 2.1
  The updated desktop application provides Jaguar compatibility, plus the ability to sort Mac OS X and Classic updates. Additional enhancements include drive selection and an improved VT ticker.

MacFixIt Pro Jaguar Special Report
  A comprehensive guide to the new operating system with expert commentary from developers, troubleshooting advice, and real user experience. If you´re still undecided about upgrading to Jaguar, read this report.

Pro and Plus users: these product enhancements are all free upgrades, made possible by you, the subscribers. Please try them out and let us know what you think.

To those of you that have not yet taken the plunge, we hope you will join the thousands of Mac users that have come to rely on our Plus and Pro products to keep their Macs (plus over 20,000 software applications) up-to-date and trouble-free.

From now through August 31, buy the VersionTracker Pro/MacFixIt Pro bundle for $59.95 (a savings of $14.95) and we´ll send you Jim Heid´s book "The Macintosh Digital Hub" free (a $26.99 value).

We are committed to expanding our services for the Mac community, through the Jaguar transition and beyond. We can´t do it without you, and we appreciate your readership.

Signed,
Ralph Risch
President & CEO

Kurt Christensen
Founder, VersionTracker

Ben Wilson
Editor, MacFixIt

Men det där är ju inget direlt nytt eller "coolt".. VersionTracker + har ju funnits hur länge som helst..

Näe precis, jag hoppas verkligen det är nåt annat, men det skulle stämma in på "one of the most popular Mac web sites" i alla fall...

det måste ju vara iSync och iCal - typ. eller uppdaterade iMovie?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-25 09:24

iAx... hahaha.

Hmm ... jag skulle nog kunna tänka mig att satsa några kronor på att pojkarna bakom Audion och Transmit, Panic Inc., är på gång att släppa något riktigt kul ...

Ta en titt på deras websajt vetja.

De har ju idag en liten kul grej som heter Desktastic under sektionen li´l apps ...

... kan det månne vara något nytt på gång där?

Det där med Panic kanske inte var så dåligt gissat, idag skriver han såhär:

Your Favorite New CandyBar!
I dropped a hint in Monday’s news post when I announced my Apple Hardware Icons: “you may find [them] useful in the very near future!”

What was I referring to? A new icon utility from the Iconfactory and Panic, Inc., and how you’ll be able to change your toolbar’s “Computer” icon with a fancy new icon of your choice. Sure, there are already a few toolbar icon changers available — but all of them pale in comparison to CandyBar 1.0! From the press release…

“CandyBar is an easy, safe, and surprisingly fun way to customize many MacOS X icons, including the toolbar, folders, media and the trash can. CandyBar brings together clever engineering and gorgeous icons to make customizing your Mac deliciously easy.

“CandyBar transforms the MacOS X user experience through a simple drag and drop interface, which is logically grouped into icon categories. By dragging icons into and out of icon wells, users can replace or restore the default MacOS X system icons quickly and easily.”

Trust me, you will LOVE this program — and since it came from Panic and the Iconfactory, you know it’s rock-solid. Head over to the Iconfactory and get the full details on this jewel!

Man blir nog tvungen att hålla med honom — verkligen ett suveränt program. Nu är det "World of Aqua" som gäller för hela slanten...

*Gambit rycker på axlarna*

Sicket liv för ett litet program som ändrar ikoner på menyerna. Ja-ja...men glöm inte att betala 120 pengar nu pojkar och flickor

Gambit

  • Oregistrerad
  • 2002-08-30 12:38

*gäsp*

Det var ju lika spännande som att man måla om sin dator...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-30 12:45

Det var ju The Icon Factory som gjorde symbolerna till Windows XP - en orgie i smaklöshet.

Huh, var det allt? Ett verktyg för att ändra ikoner? Håller med er andra: ZzzzZZzz...

Jag vet faktiskt inte om detta var det han syftade på eller något helt annat. Men han är ju rätt fixerad vid ikoner och skrivbordbakgrunder så det kan ju vara sant. Lite av en MWSF2002 i så fall...

Men han skrev ju att det var två saker han testat som han gillade och detta är ju bara en så vitt jag kan se...

Asså...man blir ju putt när ens avatar bara försvinner sådära!

*Tripodskit*

Gambit

Vad tyckte ni om Desktastic då?
Lite kul var det väl i alla fall
http://www.panic.com/

He he, jo det var faktiskt lite kul att kunna kludda på skrivbordet!

Men vad lack man blir. Över-hypat, i trogen Apple-anda. Usch vad besviken man blir. Hade hoppats på något revolutionerande.

1
Bevaka tråden