Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium hur funkar det?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 12:59

Har bara använt skypechat eller icq.
Nån som kan berätta, måste jag ha ett msn konto för att kontakta nån med msn eller

tack för er tid...

/Tangen

Yupp, man behöver msn konto för att hålla kontakt med nån på msn.

Vitsen med adium är att man använder en enda gränssnitt för att chatta med sina kontakter på msn, gtalk, yahoo, icq, mm. Man behöver konto på varje irc man använder, men man slipper öppna flera olika irc programvaror.
Skype däremot är inte med i adium. Jag själv har skype och adium öppet (i adium har jag msn och gtalk kompisar). Dvs jag använder två program (skype och adium) istället av tre (skype, msn och gtalk).

Hope this helps!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 14:05

Adium är kanon Fast inte så bra om man ska skicka stora filer till varandra, där suger Aduim hårt …

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 17:00
Ursprungligen av djablo:

Adium är kanon Fast inte så bra om man ska skicka stora filer till varandra, där suger Aduim hårt …

Det beror mer på protokollet i fråga än själva programmet. Gällande MSN-överföringar finns det en drös med trådar på forumet om det. Via Jabber går det utmärkt.

Det som är grymt med Adium är också integrationen med Adressboken (så man slår ihop alla konton för en kontakt) samt att man har all meddelandehistorik samlad på ett ställe för enkel sökning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 17:27

Jag har kört det under dagen, har funkat grymt

/Tack alla för assistansen

/Tangen

1
Bevaka tråden