Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med extern skärm till MB

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ludvika
  • 2007-12-06 13:07

Har fått problem med anslutningen mellan MB och extern skärm, skärmen får helt enkelt ingen signal. För att få det att fungera måste man sätta i och dra ur dvi kontakten flera gånger! När datorn går ner i vila och sedan startas upp är det 50/50 mellan gångerna den hittar skärmen igen eller de gånger man måste dra ur kontakten.

Är det någon mer som har/haft det problem men viktigast är det någon som har ett bra tips på var det kan vara för fel?

Har samma problem med min nyinköpta macbook, ibland vill den externa skärmen helt enkelt inte hittas av datorn. Skärmen körs över DVI till en gammal compaq 7020-skärm...

Har nån nåt bra tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-09 19:57

Ring support! Eller kolla glappkontakt. Har själv alldrig haft problemet och det låter som nått är fel. Kolla även att du har skärmdublering på (händer ibland att den går ur efter vila eller att man glömmer och tänker vafan...). Kolla även inställningarna på compaqen.

Jag har ett liknande "problem". När min MacBook varit i vila så händer ofta något av följande:
1. Macbooken hittar skärmen och visar dubbla som jag vill
2. Skärmen på MacBooken slocknar och endast den externa fungerar
3. Den reagerar inte på att den externa skärmen sitter i.

Det hör till att jag sedan första dagen har haft "skrammel" i min DVI-adapter. någonting är löst däri och rullar runt. Förslagsvis en liten skruv måhända? I alla fall så *fungerar* det ju som jag vill, bara att jag kanske måste sätta i och ta ur några gånger efter vila.

1
Bevaka tråden