Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Security update 20071217

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-17 22:23

Bättre säkerhet

Security Update 2007-009 rekommenderas för alla användare och förbättrar säkerheten i följande komponenter:

Core Foundation
CUPS
Flash Player Plug-in
Launch Services
perl
python
Överblick
ruby
Safari
Samba
Shockwave Plug-in
Spin Tracer

Du hittar mer information om säkerhetsuppdateringar på den här adressen: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61798-sv.

Yes!!

jahopp det gick ju utan problem

Dödade ljudet på min PowerBook, men efter ytterligare en omstart kom det tillbaka...

Ingen Airport fix!

Ursprungligen av peacerich:

Ingen Airport fix!

Det var väl inte så sannolikt i en säkerhetsuppdatering...

Ursprungligen av Capeman:

Det var väl inte så sannolikt i en säkerhetsuppdatering...

Kanske inte, men om man ska behöva vänta på 1.5.2 för att kunna koppla USB-diskar till sin Extreme så känns det ganska dåligt.

Det här är första gången jag är riktigt besviken på Apple och ångrar att jag uppdaterade till Leopard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-18 00:00
Ursprungligen av peacerich:

Kanske inte, men om man ska behöva vänta på 1.5.2 för att kunna koppla USB-diskar till sin Extreme så känns det ganska dåligt.

Det här är första gången jag är riktigt besviken på Apple och ångrar att jag uppdaterade till Leopard.

Va? Det enda som inte fungerar med USB disk över Airport Extreme är väl att använda disken till Timemachine? Och det körde du väl inte innan du uppdaterade till Leopard heller?

Ursprungligen av lonnevi:

Va? Det enda som inte fungerar med USB disk över Airport Extreme är väl att använda disken till Timemachine? Och det körde du väl inte innan du uppdaterade till Leopard heller?

Hah Det enda som kan funka ibland är TM, den drar igång automagiskt mot min AEBS-inkopplade USB-disk fast jag inte kommer åt den i finder.

Däremot är det omöjligt att ansluta och få upp diskarna i finder fast de syns i airport utility, finder hänger sig och det är extremt buggigt.

Det roliga är att det går att ansluta till dem via SMB så windowsanvändare har inga problem att ansluta till diskarna. Däremot så om jag ansluter via SMB så kan jag inte koppla ur dem efteråt.

Många har problem med detta och Apple vet om det, och det är ett Leopard-fel.
De som kör Tiger har inga problem alls.

Väldigt off-topic så disskussionen kan fortsätta i en annan tråd: http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/231770-test-ae-tm-externa-harddiskar-skrivare-ipods.html

Hmm.. jag kanske gick bet på ännu ett ironiskt inlägg såg jag nu. Sorry

Kand etta fixa alla Safari krascher måntro?

Ursprungligen av Patrik D:

Kand etta fixa alla Safari krascher måntro?

. . . nej

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-12-18 18:29

det fixade problemet med felet som kommer upp när man reparerar skivbehörigheter..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-18 20:27
Ursprungligen av _mattis:

det fixade problemet med felet som kommer upp när man reparerar skivbehörigheter..

Inte för mitt system.
Vad är egentligen felet med Skivverktyg?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 00:18
Ursprungligen av mirydh:

Inte för mitt system.
Vad är egentligen felet med Skivverktyg?!

Det är inget fel på Skivverktyg bara för att den visar "fel". Både flera artiklar på en känd blogg, vi här på 99 och till sist Apple har nu konstaterat att det inte är några problem...

Reparation av skivbehörigheter funkade bra nu på min Intel-mini.

kunde de inte fixa airport-problemet???
när jag kör wlan på macbooken så kopplar den ner sig var 3 sek.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-18 21:44

Buggar och säkerhetshål är väldigt olika saker. Det här var en säkerhetsuppdatering. Buggrättningar kommer nog så småning om det också. Men det hör hemma i en annan tråd.

Kan väl vara värt att nämna att Apple släppt en till uppdatering, för MacBook och MacBook Pro-ägare som kör Leopard och har problem med att tangentbordet hänger sig.

http://www.macrumors.com/2007/12/18/apple-fixes-keyboard-freezing-on-macbook-and-macbook-pros/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-19 02:09
Ursprungligen av Capeman:

Kan väl vara värt att nämna att Apple släppt en till uppdatering, för MacBook och MacBook Pro-ägare som kör Leopard och har problem med att tangentbordet hänger sig.

http://www.macrumors.com/2007/12/18/apple-fixes-keyboard-freezing-on-macbook-and-macbook-pros/

Ja äntligen! Har varit vansinnigt irriterande med dessa "frysningar" titt som tätt.
Installerade precis uppdateringen och nu fungerar det klockrent. Puh!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-12-19 19:17

Säkerhetsuppdateringen gör så att Safari kraschar ibland. Läte att det drabbar webbsidor med frames och formulär. Har nu konstaterat att Safari inte går att använda för att koppla upp sig på internet på sj. Funkar med firefox - så se till att ladda hem innan tågresan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 20:22

Jupps, Safari har bombat cirka 3 gånger idag. Suck.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-12-19 21:26

Märkligt, min Airport funkar bättre än Tiger-tiden, då jag hade major problems.

Det enda som hände med denna "säkerhet" var att Safari blev ännu sämre krachar och badbollar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-20 09:26

Jag har inte märkt någon skillnad sedan jag körde in updaten på min Mac Pro... dock använder jag mig av just Firefox och inte safari.

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2007-12-20 16:43

Safari SWEBANK

Upptäckte nyss att elektroniskt lönebesked via SWEBANK inte fungerar efter uppdateringen...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-22 08:10

Security Update 2007-009

Och nu kom den igen?
Vad är det som händer?

Security Update 2007-009 rekommenderas för alla användare och förbättrar säkerheten i följande komponenter:

Core Foundation
CUPS
Flash Player Plug-in
Launch Services
perl
python
Överblick
ruby
Safari
Samba
Shockwave Plug-in
Spin Tracer

Du hittar mer information om säkerhetsuppdateringar på den här adressen: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61798-sv.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-22 08:23

Det var en ny, vers. 1.1

Yes!!

Den nya uppdateringen skall tydligen fixa problemet med ett kraschande Safari.

Det visar 1.0 i min programuppdatering inte 1.1

Jag lade ju in denna för ett par dagar sedan ??

//Everlast

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-22 14:36

Hade oxå 1.0
Gick till Apples download med 1.1

Yes!!

Bevaka tråden