Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash jobbigt för Macar?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-11-24 03:25

Jag har två Macar som går på internet dagligen. En iBook G4 1.2Ghz (768mb ram) och en Intel-iMac 2.16ghz Intel Core 2 Duo (1024mb ram). Dessa två går bokstavligt talat på knäna vid vanlig surfning på t.ex www.flashback.info pga av att det finns rörliga bilder där. Men växlar jag över till Xp på imacen så flyter det hur bra som helst. Fick tipset att uppdatera flash på min dator för att bli av med problemet.

Har hittils bara gjort det på iBooken men helt utan resultat. VARFÖR suger Mac när det gäller surfning? Varför åtgärdar inte Apple detta? Uppenbarligen ligger ju inte problemet i hårdvaran då imacen går hur fint som helst i win.

Detta är pinsamt och framförallt jävligt irriterande att hela datorn segar ner sig kollosalt till och med när man bara försöker skriva ett futtigt inlägg i ett forum.

Snälla hjälp mig fixa detta. Blir skitförbannad på datorn när den slöar ner sig så kraftigt att man stavar fel för att datorn blir för långsam för att ens skriva vanlig jävla text.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-24 03:41

Jag upplever också flash-sidor som betydligt slöare på min mac än i windows.
Att apple inte åtgärdar det beror nog på att det inte är deras fel
Flash är väl macromedias skapelse och om jag inte minns helt fel så ägs dom av Adobe.
Klaga hos dom.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-24 03:49
Ursprungligen av urkan:

Jag upplever också flash-sidor som betydligt slöare på min mac än i windows.
Att apple inte åtgärdar det beror nog på att det inte är deras fel
Flash är väl macromedias skapelse och om jag inte minns helt fel så ägs dom av Adobe.
Klaga hos dom.

Men Photoshop t.ex går väl snabbare i OSX än i Win väl? har för mig att tester visat detta? Då borde det väl vara samma sak med Flash?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-11-24 08:58

Macromedias program har alltid gått segt på Mac, bland annat därför har jag inte använt dom i grafisk produktion.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-24 09:10

Finns det ingen lösning på denna skiten då? =(

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-11-24 09:30

Nä, bara hoppas på att Macromedia/Adobe gör rätt till nästa release.

Installera valfri adblocker så slipper man att fläktarna går upp i varv av att surfa in på dylika sidor..

  • Oregistrerad
  • 2007-11-24 14:13
Ursprungligen av Johan S:

Installera valfri adblocker så slipper man att fläktarna går upp i varv av att surfa in på dylika sidor..

Fläktarna startar inte men cpu´n går på knäna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-18 15:22

Jag skulle nog säga att jag upplevt det tvärt om.
Dessutom så är t.ex. aftonbladet.se en pina i FF medans den är bra i safari.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-18 18:59

Jag kan rekommendera Flashblocker till FF. Istället för en massa Flashfilmer får man Flashikoner. Vill man se filmen, klicka på ikonen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-18 21:43

Mac-versionen av Flash är helt enkelt inte lika välgjord som Windows-versionen. Antar att Adobe prioriterar annat, eller nåt. Håller med om att det suger.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-18 22:08
Ursprungligen av Jogin:

Mac-versionen av Flash är helt enkelt inte lika välgjord som Windows-versionen. Antar att Adobe prioriterar annat, eller nåt. Håller med om att det suger.

Njaa,

Adobe fick väl med Flash i paketet när de köpte Macromedia. Nu verkar de ha lagt krutet på CS3 ett tag så det är väl snart dags att titta över portföljen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-18 22:19
Ursprungligen av Gunnar B:

Njaa,

Adobe fick väl med Flash i paketet när de köpte Macromedia. Nu verkar de ha lagt krutet på CS3 ett tag så det är väl snart dags att titta över portföljen.

Öh.. ja, det var ju precis det jag sa också. Att de prioriterat annat.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-20 14:00
Ursprungligen av Gunnar B:

Njaa,

Adobe fick väl med Flash i paketet när de köpte Macromedia. Nu verkar de ha lagt krutet på CS3 ett tag så det är väl snart dags att titta över portföljen.

Varför tror du Adobe köpte Macromedia? Det var just pga Flash och Macromedias andra programm för Internet. Adobes egna program var usla. ImageReady värdelöst, Golive uselt bloatware och livemotion (svg) floppade totalt. Alltså var det fram med plånboken och köpa det som var bäst.

Flash på Mac har alltid varit segt. Adobe skyller på Apple, Apple skyller på Adobe.

Flash fungerar bäst i Safari men är fortfarande segare än i Windows.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-20 14:13

Jag är glad att nu i Leopard så flyter Flash-filmer på även om Safari är i bakgrunden.

Se till att ni har den senaste versionen av Flash Player. Det är en mycket stor skillnad till det bättre.

1
Bevaka tråden