Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Logic 8 och Korg Legacy § Komplete 2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-16 23:33

Hello!!

Ny dator, nytt operativ, nytt Logic...

Som upplagt för mjukvaruproblem.
Har gått relativt bra dock med några få undantag;

Får inte Korg LC att valideras i Logic även då alla pluggarna funkar fristående.

Native instruments Komplete 2 krånglar åxå. Även där fungerar fristående pluggar, förutom FM7 som vägrar starta.
Dock syns inte en enda av Native pluggarna i AU-valideringsfönstret, även då de ligger i rätt mapp.

Jag kör då på en Mac Pro 2.66 med 5gigg och senaste Leopard (10.5.1)
Alla pluggar har senaste versionerna. Har förstås scannat samtliga forum utan framgång.

Hjälp hjälp!!

http://www.redroomstudios.se/inbrott.html

Jag tror inte att någon av Komplete2-pluggarna finns i UB eller intel format.. så det är nog tyvärr kört att få igång dem annat än genom rosetta (emulerad ppc-miljö).

Ojdå! Jag såg inte ens att det var Komplete 2 du frågade om... Volantiz har rätt.

Mitt legacy funkar bra med leopard, intel och logic 8

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-17 23:28
Ursprungligen av batmannen:

Mitt legacy funkar bra med leopard, intel och logic 8

Gött!!

Och du hade inga problem med validering?
Installationen flöt utan hickups?

Jag har de senaste versionerna av KLC som kräver dongel. Funkar prima Dock kan du behöva uppdatera syncrosoftdrivrutinen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-17 23:38

Var köper jag en syncrosoft-dongel?

-... å vad kostar en sån?

Det borde ju finnas att köpa närmre än Tyskland men:
Fanns inte Jam, Musikbörsen. Iallafall inte på hemsidan. Kanske lönar sig att ringa och kolla, då slipper du iallafall frakten och det går kvickare.

På Virsyn kostar den: 15€ + 8€ frakt.
Kolla så att dom hinner skicka iväg den innan juluppehållet, om du beställer där...
https://host4.webserver1010.com/virsyn/en/E_Shop/E_Shop_2/e_shop_2.html

Fast det borde går väl att köpa en Steinberg Key också....
Jag sökte på syncrosoft, men deras nycklar heter ju Steinberg Key.

"Steinberg Key
USB-nyckel för dina licenser - krävs till de flesta nyare Steinberg-program."

Kostar 195kronor på Jam

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-05 00:18

Jag har samma problem med mitt legacy collection men jag tycker att det verkar konstigt att en dongel-key skulle lösa problemet eftersom att det går bra att köra pluggarna som stand-alone.

Ursprungligen av L.Shine:

Jag har samma problem med mitt legacy collection men jag tycker att det verkar konstigt att en dongel-key skulle lösa problemet eftersom att det går bra att köra pluggarna som stand-alone.

Alldeles riktigt! Det går utmärkt att köra pluggarna stand-alone eftersom att de är gjorda för den förra generationens Macar, med Powerpcprocessorer. Det fungerar dock inte att använda dem i något sequenserprogram eftersom att de behöver uppgraderas till universal-binary versioner v i l k e t kräver en hårdvarunyckel som sagts i denna tråd ett par gånger, oavsett hur konstigt det kan tyckas. Det funkar dock bra som bara den

1
Bevaka tråden