Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val av mediacenterburk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-17 17:42

Jag funderar på att investera i en "media center-burk" och vill helst ha en mac eftersom mitt hjärta alltid har klappat för plattformen.

Men funktion går före design, måste jag erkänna, så finns ingen mac som klarar det jag efterfrågar på ett bra/smidigt/snyggt sätt så är jag villig att testa något annat (läs Frontrow vs Windows Media Edition).

Det jag kan komma på som jag skulle vilja ha i funktionsväg är att kunna:

- Avkoda digital-/analog tv/radio/webradio
- Spela in radio/tv
- Se på dvd
- Surfa
- Styra musikbiblioteket ("dvd style")
- Ansluta trådlöst, till andra burkar.
- Göra nästan allt detta med en fjärrkontroll.

Är detta möjligt med en rätt konfigurerad Mac mini, tex via Frontrow?
Behöver jag någon extrautrustning (kort etc) i så fall?

Tack på förhand!

Kan ge några snabba svar på några av dina frågor. Se på DVD, styra musikbiblioteket (DVD style vet jag inte riktigt vad du menar med) och ansluta trådlöst till andra Macar som delar ut film och musik i iTunes kan du göra i Front Row, med fjärrkontroll. Surfa kan du inte göra i Front Row. Frågorna angående TV och radio kan jag inte svara på.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-17 20:29

Tack!


Tack! Hur gör man för att surfa då? Är det tangentbord och mus som gäller då?

Elgato (eyeTV) verkar ju ha bra produkter som är integrerade med Frontrow, dock verkar de inte ha någon lösning som klarar både analog och digital tv samt radio.

Och är det någon här som vet ett bättre alternativ från någon annan än Apple? Kiss - är deras grejor bra (iofs ingen dator)?

Jag vet inget media center som låter en surfa... I Windows Media Center kan man iaf titta på TV med en tuner. Det borde väl finns nån USB-tuner som funkar till Mac men frågan är hur programutbudet är som stöder sådana...

Ja för att surfa är det tangentbord och mus som gäller. EyeTV skall han någon form av integrering med Front Row. Jag äger dock ingen själv, så jag kan inte uttala mig något mer om det. Personligen tycker jag inte att det finns några riktigt bra vettiga alternativ. Minin är ju dessutom så liten och i princip ljudlös.

1
Bevaka tråden