Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rätt datum på iCal-ikonen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har hittat ett lagom störande fel med datumet som iCal visar på ikonen i docken. Om jag har datorn + iCal igång över natten så uppdateras inte datumet. Vid en omstart av iCal så ändras datumet på ikonen till rätt datum.

Jag undrar helt enkelt om det finns ngt lätt sätt att fixa detta så morgonkaffet inte behövs sättas i halsen i onödan?

Vilken version av OS X kör du?

Jag misstänker att han kör 10.4 för annars kan det inte vara fel datum, i sådana fall så har du ställt in fel datum i OS X.

Ursprungligen av acidflash:

Jag misstänker att han kör 10.4 för annars kan det inte vara fel datum, i sådana fall så har du ställt in fel datum i OS X.

Nu förutsätter du att alla kör 10.4 eller 10.5. Det finns ju faktiskt en liten möjlighet att han kör 10.2 eller 10.3...

Tipsen man ger varierar kanske beroende på vilken version det är.

Men största anledningen till att jag frågade om versionen var för att se om han hade "full-uppdaterat", dvs om han har "senaste" inom respektive system (dvs 10.2.8, 10.3.9 eller 10.4.11). Om inte, så hade det varit första tipset att ge honom.

Ja de är klart att vissa människor som kör tidigare än 10.4 också. Men med tanke på att det är hans första inlägg här på forumet så kan jag nästan garantera att han Inte är en tidig användare av MacOSx. Men jag kan ju ha fel, bara vänta och se

Jag kör 10.5.1. Har läst lite äldre trådar om liknande problem i tidigare versioner av OSX, där alla tips har varit att uppgradera. Blir lite svårt i mitt fall dock.

Är det så som du säger så är det en bugg och bör rapporteras till Apple så att de kan göra något åt den. Här kan du rapportera buggen

1
Bevaka tråden