Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac -> PS3

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inhandlade PS3:an på releasedagen, förstås, men har inte satt upp den riktigt smutt än. Någon som har några förslag på härliga programvaror man kan använda för att få den att integrera i mitt nätverk hemma på bästa sätt.
Har en PC och en Mac, och PS3:an.

Har funderat på "PS3 Media Center X"-programvaran som är gjord i Java. Har inte testat ännu, men det är nog det första jag ska prova. Det är en liten serverprogramvara som man installerar på sin Mac, PC eller Linuxburk. Dock verkar den bara kunna strömma Flash Video, inga andra format. MP3 ska den dock klara elegant. Även bilder.

Någon annan som köpt PS3 som vill joina mig i min kamp att hitta den perfekta uppsättningen?

Håller koll på denna tråd, väntar med att köpa tills jag: A. Har råd med ny TV samtidigt, B. Vet att det funkar någorlunda att föra över bilder och musik från macen.

Nu har jag testat Media Center X... och det... sög rätt hårt. Fler tips emottages tacksamt.

  • Oregistrerad
  • 2007-03-26 23:14

Verkar inte som någon gillas PS3'ans mediacenter, Sony's till början fina sätt att tillåta allt spelas i alla format på PS3'an har ändrats, kanske Sony pictures lobbat lite..

Fortfarande på jakt efter något härligt mediacenter. Någon som hört nått? Maskinen är så fantastisk, så jag vill verkligen använda den som MediaCenter.

Jag har testat Twonky, som jag just noterat i en annan tråd. Men PS3:an hänger sig hela tiden. Vet dock inte om det är PS3 eller om det är Twonky det är problem med. Jag är rädd för att man blir tvungen att vänta till det kommer någon sansad linux-dist innan man glatt kan använda PS3 som önskad mediacenter.

Just nu sitter jag mellan två stolar. De korta snuttar med film jag lyckats kolla på med PS3:an är grymt mycket bättre än det jag får ur min Mac mini kopplad med dvi->hdmi till min Pioneer plasma. Tyvärr är Mac minin mycket stabilare.

Detta är lite trist eftersom jag just bytt ut ett lyckligt äktenskap mellan en gammal xbox med xbmc och en crt-tv som spritt glädje i i 4-5 år. Mot en sjukt bra (och dyr =() Plasma med Mac Mini som media center + ett PS3. Men inga kombinationer är lika enkla/smidiga/stabila som min gamla konfiguration.

PS3 lyckas rendera alla filmsnuttar oavsätt storlek (720p/1080p) utan att det rycker eller är segt, mac mini klarar bara 720p utan att svettas. Men minin är stabil till skilnad från min PS3. Dessutom klarar inte PS3 speciellt många format.

Edit: Rendering på PS3 rycker och är segt, Mac Mini rycker inte och är inte seg. Däremot så blir det horisontella linjer i Mac Mini, det blir det inte från PS3. Hur som helst så har jag bara en film i ett format som PS3 fixar (Two towers) och det fixar den i 3 minuter sen hänger sig skiten. Och då är det inte ens något ljud. Är väldigt besviken.

Senast redigerat 2007-12-15 16:18

Har testat det mesta som finns (fanns fram till för 4 månader sedan iaf, inte testat på väldigt länge) och väntar nu på en linux-variant som kommer funka bra. Det känns som det enda vettiga.

1
Bevaka tråden