Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tigersmittad Leopard?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla Macexperter!

Min nyinköpta iMac var utrustad med Tigern och jag installerade den medföljande Leoparden utan att egentligen tänka till före.........

Jag har (bl a efter att ha läst här på 99MAC) insett att jag borde ha gjort en REN Leopardinstallation och raderat hårddisken, men det gjorde jag alltså inte.
Jag har dock allt uppbackat på en Time Mashine disk.

Min fråga är:

Om jag gör en ren Leopardinstallation idag och återställer från min TimeMashine (gjord med Tiger/Leopard-installationen) kommer jag att slippa alla Tigerspår?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-12-16 09:59

Testa

Finns ingen anledning att göra sig besvär. Om du har en så ny burk så har du knappast hunnit mecka sönder ditt Tiger-system, och om allt var som det skulle funkar det utmärkt att göra en vanlig uppgradering.

Nä, även om jag installerat en hel del program så har jag nog inte "meckat sönder" Tigern
Allt ser ut att fungera utan problem, så jag följer Richard råd!

Frågan kvarstår dock:
följer det med något från det gamla systemet vid en TimeMachineåterställning?

Ursprungligen av fullkoll:

Frågan kvarstår dock:
följer det med något från det gamla systemet vid en TimeMachineåterställning?

Det ska det inte göra vad jag känner till. Då faller liksom hela syftet med en inkrementell backup, dvs att du kan återställa filer till hur dom såg ut vid en angiven tidpunkt. Det ska gälla även systemfiler.

Men då gäller som sagt att du gör en fullständig återgång till hur systemmappen såg ut och inte bara försöker kopiera över vissa filer. Då kan det lätt bli krockar misstänker jag. Tror även att du måste återställa din egen hemmapp, eller i alla fall biblioteksmappen som ligger i din hemmapp.

1
Bevaka tråden