Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bränner jag film på Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en fil på 700mb, tänkte bränna ut den på en DVD-skivav så att jag kan se den på min DVDspelare, vad använder jag för program? Jag testade sätta den i en bränningsmapp men då hamnde filmen bara som "fil" och inte som "film".

Hjälp? Någon?

Roxio Toast 8 - tveklöst

Vad Toast kan

Ursprungligen av Olle@mac:

Roxio Toast 8 - tveklöst

Jag vill också slå ett slag för Toast.
det kan betydligt mer än de flesta andra program.

Du kan ta flera filmer (ex inspelade TV-Program) och lägga upp dem som en DVD med en snygg meny. Det gör jag t ex till farsan med Kustbevakarna - han har inte Femman...

Du klarar dataformat för Backup på både DVD och CD. Den fixar även musiken om du vill det (MP3, Data, Musik-CD, Music DVD). Videodelen fixar VCD, S-VCD, DVD-Video (här slänger du på dina avi-filer så kan du se dem på vilken DVD som helst sen), Bränn direkt från en VIDEO_TS-mapp, eller gör en DIVX-disc

Copy klarar, kopiera fysisk dik (CD/DVD), från Image File, Bin/Cue-filer. Man kan även slå samman flera Disk-images...

Summa summarum. Väldigt kompetent. !

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-15 18:22

Vad är det för format på filen?

Toast: UDF

Har du en DVD-spelare som tar DivX-filer är det bara att bränna som data i Mav & PC-fliken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-15 23:54

Om du vill ha ett gratis program som bränner vilket format som helst (i stort sett) så kan jag rekommendera "Burn" (http://burn-osx.sourceforge.net).
Det är bara att klicka 'video', klicka på plustecknet eller dra filen till fönstret, välja format på skivan och klicka på 'Burn'.
Den konverterar själv till rätt format, förutsatt att den kan läsa originalformatet.

Mvh
/genell

  • Medlem
  • 2007-12-15 23:59

Titta på originalet i stället.

Ska ta och prova Burn. Verkar vara likt Dvd decrypter jag brukade använda på Win.
Hoppas det är liknande, har vart ute efter ett smidigt program att bränna ut img filer med

1
Bevaka tråden