Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder & video från Mac till LCD TV i annat rum?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-15 11:13

Hej,
vi har en Mac i ett rum i huset och en LCD TV i ett annat, ganska långt ifrån varandra
Vi tar alltid med oss macen och till TV när vi visar film eller photons, men letar efter en bra och mycket enkel lösning att stream photon och video så att man kan lämna macen. Alternativt inte streama och då kanske ha någon "box" vid TV som är HD och kan därifrån få bilder mm till TV, men gärna med någon form av fjärrkontroll. Detta är till mina föräldrar så måste vara hyfsat enkelt och ganska snyggt, i.e så ingen gammal Xbox...

Mycket tacksam för alla förslag!

Du fick inte plats med fler frågetecken...?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-15 12:45

klart jag får plats med mera frågecken, men tänkte att det skulle räcka till att få en kommentar av ett smart-arse som dig

nä, men ärligt talat så är det ett stort problem hos mig, så därav många tecken.

Har du nåt förslag på lösning istället?

appleTV?

Ursprungligen av Marcus T:

klart jag får plats med mera frågecken, men tänkte att det skulle räcka till att få en kommentar av ett smart-arse som dig

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-15 13:08

det är ett alternativ har jag förstått, men letar något som kanske är lite billigare....

Jag kör TwonkyVision UPnP MediaServer på en Mac Mini och som mottagare har jag ett par olika mottagare från Netgear (de har dock inte varit något att hurra för tyvärr).

1
Bevaka tråden