Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ett nytt program jag håller på att utveckla

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Här är en ikon till ett program som jag håller på att utveckla .. vad tycks ?

Det beror väl helt och hållet på vad programmet gör. Om det är ett layoutprogram du utvecklar kanske ikonen är lite intetsägande. :/

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Det beror väl helt och hållet på vad programmet gör. Om det är ett layoutprogram du utvecklar kanske ikonen är lite intetsägande. :/

hehe ..

jag menade lite om kvalitén och så ... kan inte riktigt avslöja vad det är . det finns typ 1 eller två program till mac som gör vad detta gör ... men jag är inte nöjd med någon av dessa och valde därför att börja utveckla en egen version .. kommer fungera för OS X 10.4 och 10.5 +

Jag kommer släppa en gratis version till att börja med och sedan får jag se hur det blir ..

det är inget layout program ... i mitten ser du vad som kan liknas vid en "hus" symbol som återfinns i hemma katalog mappen eller i safari eller liknande ...

Blir programmet lika bra som ikonen så ser det lovande ut! Fast det känns som om du börjar i fel ände.. No offence. :/

Ursprungligen av Snabeldrake:

Blir programmet lika bra som ikonen så ser det lovande ut! Fast det känns som om du börjar i fel ände.. No offence. :/

programmet i Xcode har jag redan börjat med .. .. så jag har inte börjat i fel ände ...

Här kommer lite "tyckande"

Själva symbolen - "ner-pilar till huset" tycker jag är stilren -mina tankar går till nerladdning av något slag.

Ikonen som helhet - jag skulle nog föredra om man bara använde symbolen (huset med dess "ram") och inte la den på en större yta med ram. Då skulle symbolen nog framträda tydligare

Färgen - lite för turkos-grön i min smak. Jag tror jag föredrar mer mac-blå

För att se gjorde jag en liten kladd-ikon och la i MIN dock - där det både finns originalikoner, nerladdade och egentillverkade. Det känns inte riktigt som den hör hemma där. Jag är fullt medveten om att det inte ser ut såhär överallt men ville ge dig en bild av hur det skulle se ut hos mig

Ursprungligen av macwitty:

Här kommer lite "tyckande"

Själva symbolen - "ner-pilar till huset" tycker jag är stilren -mina tankar går till nerladdning av något slag.

Ikonen som helhet - jag skulle nog föredra om man bara använde symbolen (huset med dess "ram") och inte la den på en större yta med ram. Då skulle symbolen nog framträda tydligare

Färgen - lite för turkos-grön i min smak. Jag tror jag föredrar mer mac-blå

För att se gjorde jag en liten kladd-ikon och la i MIN dock - där det både finns originalikoner, nerladdade och egentillverkade. Det känns inte riktigt som den hör hemma där. Jag är fullt medveten om att det inte ser ut såhär överallt men ville ge dig en bild av hur det skulle se ut hos mig

Tack för åsikterna . var precis det jag sökte ...

Jag kommer nog testa att ändra till mer Mac blå och se hur det kommer se ut ..

här är några bilder hur den ser ut i min dock

Det ser väldigt fint ut, men några små synpunkter:

Helhetsintrycket är något för "skrikigt" det beror både på färg, överstrålning och vinklingen. Ett problem som jag tycker finns hos många tillverkare är att man vill göra en symbol som drar till sig blicken, men eftersom alla gör så blir dockan som en julgran. Ett bra tips kan nog vara att softa ner den lite och försöka få den lite mer anspråkslös (i positiv bemärkelse). Om du jämför din ikon med de intilliggande så ser du vad jag menar.

Sen finns det ett litet perspektivfel mellan den yttre och den inre ramen. Det ser ut som du tänjt den yttre ramen separat från den inre, som ser lite mer "ditklistrad" ut.

Vad gäller själva symbolen så för den tankarna till nedladdning och hus, som ett program som synkar hemkataloger eller liknande. Enkel, kraftfull och bra, men jag tycker möjligen att pilspetsarna är något för kraftiga. Det ger en liten känsla av "klumpfot"

Men allt är bara petitesser, på det stora hela ser det kanonsnyggt.

Riktigt fint faktist.. håller med om färgen.. lite blåare skulle inte vara fel!

Ska bli kul att få se vad det blir!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-12-16 05:38

Ser jättebra ut! Hoppas du blir klar snart så får vi veta vad det är för någonting.

1
Bevaka tråden