Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vga till 720p

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja... Så här ligger det till, sitter med en sliten bärbar dell som ska agera mot en 720p lcd tv. Kruxet ligger i att datorn har bara vga ut och tv'n har bara hdmi in. Så min fråga till er är hur ska detta gå till? jag har kollat runt på converters men jag har ingen anning om dom kommer hålla upplösningen som jag kan få ut ur dellen. får grejen är att jag kan utan problem få ut 720p ut ur den men det är bara HUR jag ska få in det i tv´n . Sitter redan på en s-video anslutning mot tv´n och den är verkligen jätte dålig så snälla jag hoppas på att någon av er har ett bra svar!.. Tackar för alla svar

Konvertera den analoga vga-signalen till någon form av digital-signal kommer inte bli bra utan stora kostnader. Det blir nog bättre än din s-video. Din s-video är SD och du behöver då en scankonverter ifall det ska se bra ut, är rätt dyrt.

Ursprungligen av Sources:

Tja... Så här ligger det till, sitter med en sliten bärbar dell som ska agera mot en 720p lcd tv. Kruxet ligger i att datorn har bara vga ut och tv'n har bara hdmi in. Så min fråga till er är hur ska detta gå till? jag har kollat runt på converters men jag har ingen anning om dom kommer hålla upplösningen som jag kan få ut ur dellen. får grejen är att jag kan utan problem få ut 720p ut ur den men det är bara HUR jag ska få in det i tv´n . Sitter redan på en s-video anslutning mot tv´n och den är verkligen jätte dålig så snälla jag hoppas på att någon av er har ett bra svar!.. Tackar för alla svar

det du letar efter är följande : Cypress technology CP-261H VGA / komponent till HDMI
http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?kat=32&sub=104&sud=&p=899

jag önskar en iPhone i julklapp ...

1
Bevaka tråden