Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-förvaring

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-14 11:45

Något offtopic kanske, men jag hade svårt att hitta rätt forum.
Jag tänkte ta och förvandla den fysiska CD-samlingen om ca 500 skivor till digital form för att spara plats. Jag vill dock ha kvar skivorna, men då helst arkiverade i smidiga kartonger typ de man kan köpa på t ex Granit.
Nu undrar jag om någon här vet var man kan köpa sådana där smidiga vinylplastfickor där man får plats med både omslag och CD-skiva? (De finns på Granit, men 10 st för typ 59 spänn eller vad de kostar (ganska dyrt var det iaf) blir en något dyr historia utslaget på 500 plattor... jag skulle helst vilja köpa en bigpack någonstans ifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-14 14:08
Ursprungligen av knirp:

Nu undrar jag om någon här vet var man kan köpa sådana där smidiga vinylplastfickor där man får plats med både omslag och CD-skiva?

knirp,

Spontant skulle jag nog kolla på ex.v. ClasOhlson

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-14 22:55

Jag var faktiskt där igår och kollade deras alternativ, och det var inte lösningen. Tyvärr! Men tack ändå för tipset!

Förtydligande: det vore fint om hela omslaget gick in i konvolutet (även baksidan), jag tror inte det gör det med de små plastfickorna, och DVD-fickorna blir för stora för boxarna.

Senast redigerat 2007-12-15 12:46
1
Bevaka tråden