Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail, iPhone och "generisk" SMTP-server

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-13 14:24

I mail (Tiger) måste jag alltid ändra till rätt utgående server trots att jag använder .mac. På iPhone behöver jag aldrig göra det. Det funkar ändå. Är det någon som vet vad iPhone använder för magiska inställningar för .mac för att få det att funka?

  • Medlem
  • 2007-12-14 10:25

Ingen som vet? I Mail på macen använder jag smtp.mac.com:mitt användarnamn. Är det någon som vet vad iPhone använder?

  • Medlem
  • 2007-12-14 11:45

Jag förstår faktiskt inte din fråga.

Vad är det som inte fungerar?
Du kan skicka mail med din iPhone men inte med Macen?

Ursprungligen av stfm:

I mail (Tiger) måste jag alltid ändra till rätt utgående server trots att jag använder .mac. På iPhone behöver jag aldrig göra det. Det funkar ändå. Är det någon som vet vad iPhone använder för magiska inställningar för .mac för att få det att funka?

Hur ansluter du till INTÖRNET med din iPhone?

Är det inte så att din ISP (på din stationära dator) har spärrat utgående mail och tvingar dig att använda deras SMTP-server, vilket vissa ISP-er gör. Men, din Internetleverantör på din iPhone inte har spärrat den.

Men, är det så att du ansluter med WIFI till samma router som din stationära dator använder (och därmed har samma ISP/nätkoppling) förstår jag inte heller varför det skall funka på den ena enheten men inte på den andra.

  • Medlem
  • 2007-12-14 12:00

"Vad är det som inte fungerar?
Du kan skicka mail med din iPhone men inte med Macen?"

Jag är tvungen att ställa in smtp-server manuellt när jag flyttar mellan olika nät. T ex hemma och på kontoret. På iPhone "funkar det bara" med .mac-inställningarna.

Google löste mitt problem!

Mail skickar brev på port 25, som min ISP (och de flesta andra jag testat) troligen spärrat för annan trafik än sin egen. Jag bytte till port 587, vilket iPhone kanske använder sig av (?), och nu funkar det.

1
Bevaka tråden