Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Samlingar möjligt i iPhone?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, det verkar som att iPhonen inte grupperar Samlingar på samma sätt som iPod och iTunes, istället för att gruppera dom under Samlingar (detta är en option i iPod och iTunes) syns ALLA artister i Artist-menyn. Mycket irriterande, artist-listan blir liksom floodad med en massa en-låts-artister... Stämmer mina iakttagelser?

Det verkar lite som att detta är förändrat i 1.1.2, men jag är inte säker.

Har någon nåt sätt att komma runt detta?

Samma problem här, de dyker upp i Artist-listan så det blir helknas. De syns även under samlingar korrekt men det blir ju bara en stor röra, så än så länge har jag inga samlingar i min iPhone tyvärr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 00:26

kan inte ni se era samlingar iphone?
Markligt, jag ser mina samlingar i tfn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 00:26

kan inte ni se era samlingar iphone?
Markligt, jag ser mina samlingar i tfn.

Ja, men om ni tar och sorterar per artist hur ser det ut då?
det är knappast sorterar per samling då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-14 00:38
Ursprungligen av keptang:

Ja, men om ni tar och sorterar per artist hur ser det ut då?
det är knappast sorterar per samling då.

Gå in iTunes och sortera efter album, samlingar eller artist. Det kan du göra. Nu sitter jag inte framför min mac så jag kan inte beskriva för dig hur. (Lättare för mig när jag har det visuellt framför mig) Men det går. Jag har lagt upp väldigt mycket musik med tillhörande konvolut till mina samlingar med diverse artister.

Prova dig fram. Kan inte var till så mycket hjälp nu. Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-14 00:48

Kanske detta kan vara till hjälp http://www.apple.com/itunes/hottips/

  • Medlem
  • 2009-09-24 00:22

Bump... Jag har samma problem. Någon som vet hur man löser, såhär 2 år senare?

blir fortfarande trött på att ha orimligt många artister från "samlingar" i "artist"-fliken på min iPhone. Det fungerar alldeles utmärkt på min iPod Nano, men inte på min telefon.

Jag vet inte om det är totalt OT men jag råkade ut för världens grej när jag importerade en Jazzmatazz-CD. Eftersom vartenda låt är gjord av enskilda artister fick jag av någon anledning 16st enlåts-artister. Det ska iofs gå att fixa detta i efterhand i iTunes genom att man markerar vartenda en av de aktuella låtarna ->går in i infon o väljer att det är en samling

1
Bevaka tråden