Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka högtalare till min iPod? Max 1500 kr

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenna ! Jag kan börja med att be om ursäkt för jag har säkert inte startat ämnet i rätt tråd, men jag hittade inget som jag tyckte passade :P.

Till saken så har jag tänkte önska mig högtalare till min Ipod Video. Jag är ganska kass på sådant där så jag vet inte riktigt vad jag ska kolla efter. Så jag vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med lite tips på någon högtalare ( gärna en med bas, mellanregister och discant så man får bra ljud ) men det är ingen nödvändighet.

Skulle som sagt vara tacksam om någon kunde lägga in någon länk på något som jag just nämt. Prisklass skulle jag vara nöjd om det inte översteg 1500 :- Tack på förhand

/ Johan

Mitt tips är mediamarkt, de verkar ha sjuuuuuuuuukt många olika modeller till bra priser. Du kan säkert testa dem också. Tyvärr har de inte vilka på nån hemsida, men kolla där.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-01 23:41

ipod och iPhone högtalarsystem

11. Det är inte tillåtet att marknadsföra egen eller andras näringsverksamhet genom forumet utan tillstånd ifrån forumledningen. Som privatperson kan du radannonsera i dedicerade forum för detta.

Senast redigerat 2008-01-29 15:00
Ursprungligen av TedB:

reklaminlägg bortredigerat

/Mod

Jo, men tycker du de matchar trådskaparens prisbild?

Senast redigerat 2008-01-29 15:01

Tack till alla som ger tips, det är väldigt uppskattat ! Jag tycker JBL Creature II 2.1 System - Aluminium verkar riktigt bra, och till en rimlig prisklass också. Är fortsatt tacksam för svar
Det skulle även vara bra att veta lite om dess funktioner, alltså skriv gärna ned positiva / negativa saker.
/ Johan

Senast redigerat 2007-12-02 14:49

Jag vill inte verkar kräsen eller något, jag är tacksam över ni som tipsat mig. Men det skulle vara bra att höra om någon till så att man kan välja lite. Samt att höra lite positiva och likaså negativa saker om dom !

/ Johan

Är det ingen som har någon åsikt på det här forumet ?!

Av dom har jag bara hört den första, Logitech, det var ett tag sedan men jag kommer ihåg att jag tyckte den lät bra.
Men i och med att jag inte har hört dom andra, och inte vet dina preferenser angående ljud så kan jag ju inte gärna rekommendera någon över dom andra...
Det är nog så dom flesta resonerar.

Du får nog försöka hitta någonstans där du kan provlyssna någon av dom och om den duger...

/Janne

Hej! Jag är i samma situation som du. Har provat (på öppet köp) Soundsticks II, Bose Companion 2 och Creative T20. Soundsticks låter ganska bra, men med en aning oprecis bas. Detta beror på (förmodar jag) att det är ett 2.1-system. Dock kostar väl dessa en femhundring för mycket för din budget. T20 lät "kallt", burkigt, och onaturligt. Bose också en aning burkigt, men betydligt naturligare och varmare än T20. Bose finns på Elgiganten kungsgatan och kostar en tusenlapp. Och så har du ju öppet köp på Elgiganten. Med högtalare är det ju mycket en smaksak.... såklart...

Lycka till!

Jag köpte en som heter I Station 8 Concert från Expert. Jag undrar om någon vet om det enda jag behöver för att kunna se på tv från dockstationen till tv är en S - Kabel ? det är vad jag tror.. Tacksam för svar

/ Johan

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-12-30 13:32

Lite sen men personligen skulle jag aldrig köpa grejer från logic 3, saknar kvalite. Hade hellre gått på xtrememac som du frågade om.

Själv köpte jag ett par Dynavoice högtalare från fynda.se. De som jag köpte kostar 600 kr, och har fått riktigt bra betyg.. Däremot så har jag inte fått dom att funka -.-, man behöver nån slags förstärkare + sladdar, som man måste köpa separat vilket jag inte tänkte på.

Men har du en stereo, med högtalare?
Kolla utifall att den har en Auxingång på baksidan. Om den har det så är det bara att köpa en Auxkabel, så kan du koppla din iPod direkt till stereon!

Då behöver du inte köpa mer än en sladd!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 17:56

Ja, de ser ut att ha fått bra betyg.

Någon som har sett Xtrememac Luna/Luna X2 någonstans i en svensk butik/onlinebutik? Verkar vara svåra att få tag på. Testlyssnade en hos en kompis häromdagen och det var riktigt bra ljud + att den var mycket snygg! Verkade funka fint till iPhonen också de 10-15min jag hann testa.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-05 22:12

På Media Markt i Waterloo såg jag minst tio stycken olika. Hyggligt ljud redan från 55€.

Köpte Logitech Pure- Wifi Anywhere 2 för 149 € hos apple reseller. Funkar helfint.

Köpte på kul också gear4's lilla kub Black bod micro också som ger bra bas om man lägger den på en plan yta

GEAR4 NEW! BlackBox micro

Men det blir störningar av strömförsöjningen om den får ström från samma laddare som iphonen. Prövat både med Hama och Gear4 dubbel usb laddare. Med seperata laddare inga problem. Små usbdrivna dubbelhögtalare från Classe har inte det problemet.

Senast redigerat 2008-12-08 18:05
1
Bevaka tråden