Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt filer på annan användares skrivbord

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Nu har jag klantat till det ordentligt.
Jag testade lite olika webservrar eftersom jag inte fick den ibyggda att fungera som den skulle.

Jag gjorde en ny användare till mig själv, men av någon anledning så blev det inte en ny användare, utan mitt användarkonto bytte bara namn. Det visste jag inte om innan jag startade om datorn. Nu kommer jag inte åt skrivbordet som jag hade till mitt gamla användarkonto. Jag kan fortfarande logga in där, men testade att göra ett nytt användarkonto och ge den tillåtelse att administrera datorn. Men jag kommer fortfarande inte åt skrivbordet på den gamla användaren.

Det taskiga är att jag alltid sparar mina filer på skrivbordet, och skulle behöva komma åt mitt gamla skrivbord så jag kan ta filerna och spara dem i mitt nya användarkontos hemmapp istället.

Är det möjligt att komma åt mitt skrivbord på något sätt fastän det står att jag inte har behörighet till det?

Skulle bli väldigt tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-12 15:32

Leta reda på din gamla användarmapp, välj Visa Info.
I Delning och behörigheter kan du ställa in att din nya användare ska få läsa/skriva i mappen. Klicka sen på knappen Använd för inkluderade objekt, eller nåt sånt.

Tack så mycket!
Det fungerar, så nu slipper jag jag göra om all grafik och musik till mitt spel, hemsidan till spelet och soryboarden.

Började nästan tro att det skulle vara förlorat för all framtid.

1
Bevaka tråden