Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple + Sony = sant?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-19 14:14

Som om jag inte var sugen på P800 sedan innan...

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 16:02

Ja, tänk er en Apple-telefon med samma wow-value som Kuben eller nya iMacen..

bättre reklam är ju svårt o få..

gimme gimme gimme

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-19 16:51

Fasen oxååå... Jag har ju varit nöjd med min 7110.
Nu måste jag ju byta snart

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-08-19 17:09

skulle vara konstigt eftersom sony+apple inte precis gått ihop innan..

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-19 18:47

Faan, säger jag också, har ju precis köpt en Ericsson med blåtand för att köra iSync...

Njae, jag undrar om det kan stämma, mobilbranschen går ju lika lysande som PDA-branschen just nu. Fast å´ andra sidan gav ju Apple sig in i MP3-spelarbranschen trots att den också var ansedd som förlustbransch.

Vem vet, kanske dom sätter antenn på iPoden , telefonboken och kalendern finns ju redan...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-19 18:52

Men jag måste säga att jag tror på ideén att slå ihop mobilen med PDA:n eller MP3-spelaren, eller varför inte både och.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-19 19:14

Jag vill ha en mini-Mac som man kan ringa, skicka epost och skriva och surfa med (kräver rätt stor skärm, 9 tum minst) - trådlöst via GPRS och GSM - och som kan prata med min stationära Mac.

Två eller tre USB-portar och minst en Firewire-port. Man ska kunan ansluta ett externt tangentbord och en mus, samt stor bildskärm.

Den lilla datorn ska kunna använda alla Mac OS X-program.

[ 19 Augusti 2002, 19:28: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-19 19:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Jag vill ha en mini-Mac som man kan ringa, skicka epost och skriva och surfa med (kräver rätt stor skärm, 9 tum minst)

Första meningen låter nästan som en SE/30

  • Medlem
  • 2002-08-19 19:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Den lilla datorn ska kunna använda alla Mac OS X-program.

Till det facila priset av 20.000:- sköna riksdaler?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 19:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Jag vill ha en mini-Mac som man kan ringa, skicka epost och skriva och surfa med (kräver rätt stor skärm, 9 tum minst) - trådlöst via GPRS och GSM - och som kan prata med min stationära Mac.

Du menar nya iBooken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-19 19:31

SE/30... Ha ha, mycket lustigt. Ni vet vad jag menar, döskallar!

En pytteliten Mac, som en liten bok i storlek. Inget inbyggt tangentbord, utan teckenigenkänning ungefär som på en Newton.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 19:40

Nä men allvarligt talat, jag misstänker att nya iBooken blir en betydligt mera portabel maskin än dagens. Kanske kommer den likna lite SONY´s VAIO, inte helt fel?

Fast om man betänker hur "nya" PowerMacen ser ut så vet i gudarna. Kanske något i stil med en haubits eller så?

Prova den här adressen:
http://www.iphone.org/
Kan det kanske bli en iPhone?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 22:14

Urk... vad var det för burk... iBooken är fasen så mycket snyggare som det är idag.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-19 22:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Urk... vad var det för burk... iBooken är fasen så mycket snyggare som det är idag.

Den där ful, huh, du har inte sett årets Dellkollektion

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-19 23:05

Dell och HP gör de i särklass fulaste datorerna - både bärbara och stationära - men de säljer bra.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 23:28
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Urk... vad var det för burk... iBooken är fasen så mycket snyggare som det är idag.

Det var inte själva designen som jag syftade på, utan formatet och själva conceptet.

Jag och många andra är trötta på så kallade bärbara datorer, som i verkligheten är närmast släpbara. Min TiBook är grym på alla sätt, man kan till och med steka ägg på den en varm sommardag... Men hjälp vad stor den är! Dagens iBook är smidig fast inte tillräckligt enligt min mening.

iPhone låter vettigt, undrar om den blir en renodlad telefon med tillbehör? Eller en kombinationsmojäng med PDA osv?

[ 19 Augusti 2002, 23:29: Meddelandet ändrat av: MrT ]

Lustigt att iPhone-länken ser ut precis som apples hemsida... Är det meningen? Jag fattar inte riktigt vad ni pratar om...

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 23:48
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: theJoker:
Lustigt att iPhone-länken ser ut precis som apples hemsida... Är det meningen? Jag fattar inte riktigt vad ni pratar om...

Länken pekar väl dit av någon anledning? Kanske är det Apple som förbereder lanseringen av en ny produkt, eller så är det någon som gillar att starta falska rykten. Du får välja själv...

Personligen så skulle jag gärna se en Apple telefon, då min gamla Nokia börjar närma sig pension.

1
Bevaka tråden