Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.2.3 på gång....

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Många ryktessiter rapporterar nu om den kommande uppdateringen av Mac OS X. 10.2.3 (också kallad för Jaguar Green) kommer enligt ryktessiterna troligen att släppas i slutet av året, troligen strax innan MacWorld Expo den 7:e januari 2003.

Uppdateringen kommer att medföra större förbättringar av "grafiken, utskrifterna och Applescript". Det sägs även att 10.2.3 kommer att medföra stöd för framtida hårdvara.

Saxat från Think Secret;
"Surprisingly, the company included a brief listing of changes in a read me file. Documentation says that major updates have been made to graphics, printing, and AppleScript, with other updates to video, Core Audio, High Level Toolbox, Carbon, FireWire, and USB. "Please test against those areas in particular," developers were instructed."

Läs hela storyn hos Think Secret!

Även MacRumours har storyn!

/M

[ 25 November 2002, 13:47: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

  • Medlem
  • 2002-11-25 14:32

Ca 500 buggfixar skall den innehålla skrev macnytt igår...

Aj då, det betyder ju att vi just nu sitter och kör på system med 500 onödiga buggar...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Aj då, det betyder ju att vi just nu sitter och kör på system med 500 onödiga buggar...

Det känns som om jag har ca 486 stycken av dom igång hela tiden och som slöar ner mitt system!

Kan man stänga av dom innan 10.2.3?

/Johnw

jag har, ehum, "fått tag" i en engelsk 10.2.3-uppdatering, har dock inte kunnat köra den(?) i och med att jag har ett svenskt system.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Per Rosenberg:
jag har, ehum, "fått tag" i en engelsk 10.2.3-uppdatering, har dock inte kunnat köra den(?) i och med att jag har ett svenskt system.

Du kan inte diskutera sånt här på 99mac, det kommer att modereras bort direkt. Men räkna med extra strul och problem om du installerar en betaversion, ofta kan man inte uppgradera till den skarpa senare utan att installera om allting. Så gör som oss andra, håll tid till tåls lite till, tills det släpps skrapt.

Mac OS X är inte bundet till ett enda språk som Mac OS 9 var (är). Det är bara att byta ordningen på språken i Systeminställningar -> Internationellt (eller vad det heter på svenska, kör engelskt själv).

När du bytt ordning så är det bara att logga ut och in så ändras språket på systemet till det du lagt längst upp på listan.

Edit: Stavfel

[ 11 December 2002, 12:38: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

QUOTE]Du kan inte diskutera sånt här på 99mac, det kommer att modereras bort direkt. [/QB][/QUOTE]

ehh, varför då.

För att han uppenbarligen fått tag på uppdateringen på ett illegalt sätt. Och även om han nu är en utvecklare hos Apple och fått den av dem så bryter han mot sitt avtal.

Här kan du läsa avtalet om du vill.

ja- det är ju lika bra och vänta tills "the real thing" - även om jag har hört ifrån "folk" att den skall vara avsevärt stabilare

personligen märker jag inte så stor skillnade mellan uppdateringarna - visst 10.2 - kändes, men 10.2.1, 2.2 etc - jaha - man kan kanske inte begära så mycket - och det är som sagt bra att "dom" buggfixar. det händer trotsa allt en och annan "kernel panic" för min del :-/ kanske en gång varannan vecka...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: el gringo:
ja- det är ju lika bra och vänta tills "the real thing" - även om jag har hört ifrån "folk" att den skall vara avsevärt stabilare

personligen märker jag inte så stor skillnade mellan uppdateringarna - visst 10.2 - kändes, men 10.2.1, 2.2 etc - jaha - man kan kanske inte begära så mycket - och det är som sagt bra att "dom" buggfixar. det händer trotsa allt en och annan "kernel panic" för min del :-/ kanske en gång varannan vecka...

Märkligt. Jag har haft max 3 Kernel Panics sedan Mac OS X Developer Preview ... och då använder jag trots allt X på heltid.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: el gringo:
personligen märker jag inte så stor skillnade mellan uppdateringarna - visst 10.2 - kändes, men 10.2.1, 2.2 etc - jaha - man kan kanske inte begära så mycket - och det är som sagt bra att "dom" buggfixar. det händer trotsa allt en och annan "kernel panic" för min del :-/ kanske en gång varannan vecka...

Om du har så många kernel panics så kanske det beror på felaktigt RAM-minne. Det finns lite information här:

http://www.macintouch.com/badram01.html

Om du har en varannan vecka så kanske du borde kolla upp minnet... Det är inte alltid så lätt men det finns tips på den nämnda sidan, lycka till.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: el gringo:
ja- det är ju lika bra och vänta tills "the real thing" - även om jag har hört ifrån "folk" att den skall vara avsevärt stabilare

personligen märker jag inte så stor skillnade mellan uppdateringarna - visst 10.2 - kändes, men 10.2.1, 2.2 etc - jaha - man kan kanske inte begära så mycket - och det är som sagt bra att "dom" buggfixar. det händer trotsa allt en och annan "kernel panic" för min del :-/ kanske en gång varannan vecka...

Märkligt. Jag har haft max 3 Kernel Panics sedan Mac OS X Developer Preview ... och då använder jag trots allt X på heltid.

Jag har faktiskt *aldrig* haft en kernel panic.

Vad gäller uppdateringarna så är det ju just småsaker som blivit bättre. Om man läser listorna på vad som uppdaterats så ser man att det är mycket, men kanske inte saker som just beror en själv alltid.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2002-12-11 15:33
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Per Rosenberg:
jag har, ehum, "fått tag" i en engelsk 10.2.3-uppdatering, har dock inte kunnat köra den(?) i och med att jag har ett svenskt system.

Först. OS X är inte längre språkbundet. Du väljer språk på användarnivå (bortsett från start up och inloggningsrutan).

Sedan. Du kan installera din piratkopierade 10.2.3-beta på din dator, men för att kunna installera den skarpa 10.2.3 måste du installera om 10.2 (eller om du har köpt uppgraderingen från tidigare OS X 10.0/10.1).

Sist. Eftersom betaversionerna alltid innehåller ett gäng andra buggar så blir det lite ur askan i elden att installera betan... vänta istället!

1
Bevaka tråden