Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ska man använda sin iSight som inspelningmaskin?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-11 17:47

Hej hej!

Helt underbar forum!.

Jag har en Intel-Macbook med isight!. Hur ska man använda kamran som videokamra?. Ska man använda något spec program eller finns det redan inbyggt i OSet?.

Jag kan ta bilder men jag vill filma också!.

Peace

Du kan använda iSighten som kamera i iMovie. Har inte tillgång till det just nu, så jag kan inte gå in mer ingående om hur man gör.

Har du Tiger eller Leopard på datorn? I Leopard så kan man filma med iSight i Photo Booth.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-11 18:15

Jag har Tiger. Coolt att man använda iMovie. Men hur bra är det egentligen?

Ursprungligen av shuma:

Jag har Tiger. Coolt att man använda iMovie. Men hur bra är det egentligen?

Cool Avatar du ligger inne med
Roligt att vi är fler som gillar Commander Zim och Gir

iMovie är bra om man är en glad amatör som lätt vill knåpa ihop en liten video. Om du däremot tänkte producera nästa storfilm kanske iMovie blir lite begränsande.
Annars är Quicktime enkelt att använda om man bara ska spela in en liten filmsnutt utan att behöva lite mer avancerade redigerings-möjligheter, men då behöver du Pro-versionen som kostar en slant.

Om du söker lite på Versiontracker.com hittar di en del smått och gott som använder iSight.

Bla a finns ett fullständigt fjärrstyrningsprogram som t ex startar inspelning när ngn går förbi, man kan tidsstyra etc.

Det skall t o m finnas ett program för att hålla ordning på ens filmer som använder iSight'en för att läsa av filmens EAN-kod och sedan laddar ner rätt omslagsbild.
(Rätt Coolt tycker jag)

För rätt länge sedan fanns det ett svenskt program som läste av de där förhatliga siffrorna på ens räkningar...

Ursprungligen av Goflorp:

Det skall t o m finnas ett program för att hålla ordning på ens filmer som använder iSight'en för att läsa av filmens EAN-kod och sedan laddar ner rätt omslagsbild.
(Rätt Coolt tycker jag)

Det är Delicious Library, ett mycket fint program.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-11 21:11

Ett roligt program är Iris. Går att spela in film, använda som webkamera och mycket mer.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-11 22:51

Fan vad nice. Ska pyssla med massor ikväll. tusen tack för alla tips!.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-12-12 10:25

EvoCam

Själv har jag använt EvoCam för övervakning när jag har åkt bort. Spelar både in och man kan kolla live via webben.

Ursprungligen av MatsOlov:

Själv har jag använt EvoCam för övervakning när jag har åkt bort. Spelar både in och man kan kolla live via webben.

Använder också evocam för att övervaka mitt kontor. Rätt kul/nördigt att man kan kolla sitt kontor live via iPhone (till och med via gprs!)!

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Använder också evocam för att övervaka mitt kontor. Rätt kul/nördigt att man kan kolla sitt kontor live via iPhone (till och med via gprs!)!

Måste fråga hur du gör för att se webcammen i iPhonen. Vad jag fattar så krävs det java för att visa filmen...???

Ursprungligen av patrickaspling:

Måste fråga hur du gör för att se webcammen i iPhonen. Vad jag fattar så krävs det java för att visa filmen...???

Oj nu var det ett tag sedan jag använde det, men det var en inställning i Evo-cam där man kunde ställa in att sända som quicktimeström (som iPhone gillade).

Ursprungligen av MatsOlov:

Själv har jag använt EvoCam för övervakning när jag har åkt bort. Spelar både in och man kan kolla live via webben.

Har ComBort så inget funkar...

Back to my Mac fungerar inte (port 548 problemet)
Dela ut ngt utanför fungerar inte...

Blir sur..

Skall starta en tråd om detta i nätverk.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-12 12:35

Finns det inga program som är freeware. Det verkar allt till mac kostar:P..

1
Bevaka tråden