Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur streama musik via Airport Express med andra program än iTunes?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-11 17:57

Hej,
Jag lyssnar på musik trådlöst via Airport Express och det funkar hur bra som helst så länge man håller sig till iTunes, men hur styr jag ljudet samma väg från tex Safari eller andra program? Kolla en film via VLC, musik via MySpace tex...
Högtalarna som är kopplade via Airport Express syns inte under Systeminställningar/ljud vilket jag kan tycka de borde göra...?
Har hört talas om att det ska finnas något sätt att lösa problemet via någon liten mjukvara. Har googlat men har kört fast.
Någon som har tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-11 19:42

Tack för tipset. Ska genast prova!
//Tina

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-12 19:01

Nu har jag testat och efter lite mekande om omstartande så funkar det, MEN det är en faslig delay på ljudet, så kolla film på det här viset är nog ingen höjdare
Finns det andra sätt som inte innebär tidsförskjutningar så tar jag gärna emot fler tips!
//Tina

  • Medlem
  • 2007-12-12 19:49

Du kanske kan använda videospelare som kan lägga in samma fördröjning. Jag tror att VLC klarar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-14 15:35

Ja det kanske kan va nåt. Ska utforska det vid tillfälle. Tack för tipset. //Tina

1
Bevaka tråden