Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

installationsproblem "ogiltig enhet"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

försöker installera itunes 7.4 på en win-xp burk. antar att något från en gammal installation ligger kvar och skräpar för jag får felmeddelandet "ogiltig enhet K:\" när jag försöker. jag har ingen enhet som är märkt K: men den förra ägaren av datorn hade det. har försökt rensa allting som har med itunes eller quicktime att göra, alla program-mappar och filer (efter att ha avinstallerat quicktime såklart, itunes var redan avinstallerat), sökt på "itunes", "apple", "quicktime" och "ipod" i windows sök och raderat allt jag kan. inget har löst problemet och jag hittar inga gamla itunes library-kataloger heller. min gissning är att något ligger kvar i registret... någon som har en lösning på det här? tack på förhand

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-12-11 22:10

Jag gissar att något ligger kvar i registret och skräpar... Gå in på Start > Kör, skriv regedit och tryck Enter. Sök efter K: och ändra till något som passar bättre. OBS! Var försiktig med regedit, blir det fel i registret kan Windows sluta fungera...

tack för svar, har precis rensat bort "mounted dosdrive k:" från registret med registry crawler. installationen gick finfint efter det.

1
Bevaka tråden