Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"du har inte behörighet"

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Citat:

AudibleBeauty, du har inte behörighet till denna sida. Det kan bero på ett eller flera skäl:
Ditt användarkonto har inte tillräcklig behörighet för att nå denna sida. Försöker du ändra någon annans inlägg eller nå adminsidor?
Om du försöker skriva inlägg kan ditt konto vara inaktivt eller låst av en administratör.

Detta har hänt några få gånger då och då när jag klickat på vissa rubriker i diggade diskussioner och nu fick jag nog. Varför händer detta? Rubriken jag klickade på hette "Tips på Rakapparat". Finns det något hemligt forum som vi vanliga användare inte kommer åt eller vad är orsaken? Om det är så vill jag fan inte se rubriker som jag ändå inte har rättighet att kolla.

Mvh
Sur

Instämmer. En annan jobbig grej var när det var en diggad tråd som jag kunde kolla, men den hade en moderator snabbt stängt och hänvisat till en annan liknande tråd som jag inte fick läsa.
Antar att det är nåt försök att efterlikna Aftonbladet…

Jag håller med. Den borde inte synas.

Det handlar om en tråd på supporterloungen och dit har bara supporters tillträde.

Senast redigerat 2007-12-11 16:41

Instämmer

Inte för att jag var intresserad av tråden "Tips på rakapparat" men varför syns den i diggade när jag inte har rätt att läsa den?

Jo, håller med. Det som man inte kommer åt ska väl inte heller vara med på förstasidan!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-11 18:00

Gör det verkligen nåt?
Jag var också lite nyfiken på rakapparaten och kom inte dit, men inte fasen rasar min värld för det.
Jag har ju gjort ett val att inte vara supporter i dagsläget.

Yes!!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-11 18:45

Saker från supporterloungen borde inte komma upp i den listan om man inte är supporter.

jag blev också lite sur

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-11 19:25

De var fasen vad surt det var här då. Tur att ni inte har större problem att ta tag i, tur för oss andra alltså...

Tycker det låter som en bra idé att sådant man inte är behörig att läsa inte visas i t ex diggade.

Eller tanken kanske är att försöka locka folk att bli supporter? Hehe.

alda99, det är väl vettigt att folk talar om vad det tycker behöver förbättras på ett forum? Sen hur man uttrycker det är en annan sak. Man kan undra varför du själv väljer att posta i den här tråden om du inte tycker den är något av av värde?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-11 19:41
Ursprungligen av Katzenjammer:

Eller tanken kanske är att försöka locka folk att bli supporter? Hehe.

Pröjsa 30:- så slipper ni reklam och får prata om rakapparater

Ursprungligen av zthee:

Pröjsa 30:- så slipper ni reklam och får prata om rakapparater

Vilken reklam slipper man? All?

Ursprungligen av tiger leap:

Vilken reklam slipper man? All?

Jäpp

Reagerade också när moderatorn låste en tråd och hänvisade till en som jag inte hade tillträde till. Då ämnet var aktuellt även för mig funderade jag på att starta ännu en tråd.

Nej, det är väl solklart att vi, icke-supportrar, inte skall se de diskutreade ämnena i supporter-loungen? Eller ska vi med samma logik lägga upp rubriker på moderatorsdiskussioner?

Supporter?
Så det blir man om man betalar 30:-
OM man som jag betalar 2x450:- per år för webutrymme, då är man inte supporter, om jag har förstått detta rätt. Ok, jag betalar ju för utrymmet men pengarna går väl till samma verksamhet, eller?
Känner mig förvirrad

mindre förvirrad nu när man begåvats med supporter.
tack!

Senast redigerat 2007-12-12 08:36
  • Medlem
  • 2007-12-11 23:15
Ursprungligen av olivetti:

Supporter?
Så det blir man om man betalar 30:-
OM man som jag betalar 3x450:- per år för webutrymme, då är man inte supporter, om jag har förstått detta rätt. Ok, jag betalar ju för utrymmet men pengarna går väl till samma verksamhet, eller?
Känner mig förvirrad

Jo, om du har mac.se ingår "supporter".

Skicka mig ett pm.

Slipper jag den ändlösa strömmen av reklam som dimper ned i min brevlåda varje dag också?

Japp, björnström kommer varje dag och filtrerar bort den...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-12 08:09

Går det möjligen att få bort dessa från diggade just nu för oss som inte är supporters. Eller är meningen att det ska locka till medlemskap?

/thomas

Ursprungligen av thomk:

Går det möjligen att få bort dessa från diggade just nu för oss som inte är supporters. Eller är meningen att det ska locka till medlemskap?

/thomas

Det går säkert att få bort dem, men det kommer inte att ske direkt eftersom det kräver att de som utvecklar 99.se har tid att se över koden som genererar diggade artiklar.

Ursprungligen av ohennig:

Det går säkert att få bort dem, men det kommer inte att ske direkt eftersom det kräver att de som utvecklar 99.se har tid att se över koden som genererar diggade artiklar.

Eller så kan man, helt enkelt, sluta att digga trådar i Supporterforumet.

30kr för ett suporter-medlemskap känns absolut inte farligt, men å andra sidan känns det som att man lägger det mer för att bli av med reklam och för att få tillgång till hela forumet snarare än för att stötta forumet. Varför jag tycker och tänker så håller jag för mig själv just nu.

Yes
Jag är inte gnällig i allmänhet, men när något dyker upp som stör mig så tar jag upp det problemet. Finns många som håller inne med saker dom ogillar och det har lett till att dom till och med lämnat forumet. Då tycker jag att det är bättre att ventilera åsikter än att hålla inne på dom (om man inte har en riktigt god orsak).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-12 21:16

Ok tack för info

/thomas

1
Bevaka tråden