Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna InDesign-dokument

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-11 15:15

Hej,

Jag har fått en InDesign-fil som jag inte lyckas öppna. Filen är skapad i InDesign CS2, jag sitter med CS3.

Den som har skickat filen har även mejat till sin kollega (också med CS2) som kan öppna filen. Filen är alltså inte skadad.
Jag har mejlat till min sambo (också med CS3) som inte kan öppna den.

Se bifogad bild för felmeddelande. Jag har uppdaterat programmet till senaste version och jag sitter ju under alla omständigheter på en senare version än den som har skapat filen. Jag antar att jag saknar någon plugin. Men vilken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-11 15:21

Kan tillägga att den som skickat filen kan öppna de filer jag skickar. Hon har även försökt spara om den aktuella filen på olika sätt, även genom att kopiera över den i en av de filer jag har skickat. Har dessutom fått den med filändelsen .inx då fick jag ett nytt felmeddelande, se bifogad bild.
(Jag har försökt öppna samtliga filer både inifrån programmet och genom att dubbelklicka på dem.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-12 19:41

En tänkbar orsak kan vara att filen är skapad med en Betaversion av CS2 som är crackad.

Janne

  • Medlem
  • 2007-12-12 19:44

Kan tänkas att skaparen har en illa skriven plugg installerad.

Det som talar emot är att inte heller .inx går att öppna.

Tror precis som Janne att det är någon fulversion.

Om du inte ska redigera i dokumentet kan du ju be om en pdf variant istället

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-14 14:09

Hej,

Tack för svar!

Jo, dokumentet ska redigeras så pdf funkar tyvärr inte.

Det har visat sig att det troligtvis var någont fel med min installation, jag har installerat om CS3 och nu kan jag få upp filen. Borde kanske ha testat det innan, men jag kunde ju öppna andra dokument, så ... Nåväl, problemet löst

1
Bevaka tråden