Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fast i windows, kan inte byta startskiva.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, japp. Jag är fast i windows vista, har en mac mini intel och jag eller någon jag känner i närheten har ett tråd tangentbord.
Det trådlösa jag har har jag kopplat till en annan dator, om jag stänger av den och försöker ansluta till datorn med t-bordet händer inget och windows bootar.

Eftersom windows vista inte kan se min mac HD, HFS+ så kan jag ju inte välja vilken disk jag ska boota ifrån.
Jag laddade ner EasyBCD men det fanns inget där som verkade fungera.

SNÄLLA HJÄLP!
Filip

Edit: Har installerat bootcamp i windows, för att kunna byta startskiva men jag kommer inte åt bootcamp programmet eftersom jag inte kan se det under kontrollpanelen eller någon annan stans

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2007-12-10 17:27

Kan du låna ett kabeltangentbord (usb) någonstans ifrån och hålla ned alt vid uppstart. Då kommer startskivorna upp prydligt och fint.

I know, grejen är att jag inte vet någon som har kabel t-bord!!
Känns ovärt att köpa ett!:S

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-10 19:08

BootCamp-symbolen brukar ligga i task-fältet, nere till höger i Windows.

För att välja startskiva när datorn startar håller du nere alt i början av uppstarten.

Ja vet, har windows på en annan dator där den syns. Den gör inte det på min mini.
Detta kommer sluta med att jag måste fixa ett t-bord ändå:(

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-10 21:46

Jag har ett Bluetoothtangentbord och kan välja startskiva genom att hålla nere alt. Kan inte du det? Har du ett tangentbord som kräver att drivrutiner laddas senare?

Du har inga inställningar för startskiva i kontrollpanelen?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-10 23:33

Om du har Leopardskivan i närheten, gör detta.
Starta i Windows, stoppa i DVDn, installera drivrutinerna från den.
Starta om, då kommer du att ha Startskiva i Windows.

En seriös datapulare har alltid ett USB-tgb liggande och skräpande.

haha jag är ingen datapulare:P
Jag har gjort det men det blir något fel med installationen:S har beställt ett tråd t-bord kommer förmodligen i morgon. Längtar:)

1
Bevaka tråden