Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man igång iTunescatalog? (Kavatunes)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Skulle behöva hjälp med att dela ut mitt itunes via webdelning med itunescatalog, om det nu är nån som använder det.

Har kommit så långt att jag enablat php och får upp itunes i min webrowser på localhost, dock kan jag inte spela upp musiken, får quicktimefrågetecken.

Skulle vara riktigt grymt om man kunde få det att funka med att ha sitt bibliotek på en sida, med en ipod att använda som uppspelare tex.. riktigt grymt program. om man får det att funka...

Är det nån som har lyckats få sitt itunes utdelat med uppspelning via itunescatalog så skulle jag uppskatta lite hjälp!
Kavatunes

Jag har lagt ner 4.5 timme nu. får det inte att funka.
Jag har ett alias i katalogen "Kavatunes" till min musikmapp.
Jag försöker publicera siten offentligt, jag får en snygg itunes spelare i en www läsare och jag kan surfa till adressen med min musik. Men jag kan inte koppla ihop de....

deras hjälp är inte så vidare bra heller

Ne, det var inte allt för lätt.. Har du lyckats få till det så att alla kan surfa in på din www och få din katalog? själv komemr jag till att jag själv kan surfa in, på min local, men ingen annan kan ju då.

synd att det var så krångligt, vore grymt om man fick det att funka!

prova att starta om dator och program, jag har lyckats "se" allt i min katalog, men inte spela.

det är ju så långt jag kommit med. jag kan surfa in på min katalog med min browser, men bara via local adress, dvs den går bara att nå ett lokalt nätverk. har du lyckats så att vem som helst kan se din katalog?

alla kan se min katalog, men ingen kan spela... försöker lösa det nu.

ok.. hur gick du tillväga då? jag lyckas bara få det på lokal nivå..

Mvh Jerry

Jag får det inte att funka, tyvärr. jag kan se allt, men inte spela. länkningen till katalogen funkar inte. Kan vara för att jag har ett alias, trodde jag, men det hjälper inte hur jag än gör. supporten är inte heller så bra. snyggt användbart program... om det hade funkat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-10 15:43

bara ett tips, har ni aktiverat "web sharing" i "system prefrences"->"sharing" ??

beskrivning om web sharing: Web Sharing allows users of other computers to view Web pages in the sites folders on this computer.

vet inte ens om detta funkar, gick bara in i system prefrences och kollade om det fanns något man va tvungen att aktivera, kan ju testa och återkomma med resultat

Sitter i samma båt. Enkelt att publicera ut sidan med fungerande länkar osv. Men att få musiken att strömma är en annan femma...

1
Bevaka tråden