Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte packa upp en segmenterad rar-fil

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nej, det är INTE någon piratnedladdad biofilm. Jag är med i ett nätverk där vi t.ex. abonnerar på privatproducerade undervisningsfilmer som distibueras bl.a. via torrent.

Det har alltid funkat tidigare, men nu stannar UnRarX2.2 efter det 18:e segmentet. Jag använder just nu Transmission 0.95 (Azureus tog för mycket CPU).

Kan man på något vis lösa detta utan att behöva ladda ner igen (filerna är på 7Gb och jag har lite halvlångsam uppkoppling...)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-08 21:48

Det är inte så att du stött på samma som oss i denna tråden ?

http://www.99.se/ovrig-programvara/231161-transmission-buggar.html

Ursprungligen av ntity:

Det är inte så att du stött på samma som oss i denna tråden ?

http://www.99.se/ovrig-programvara/231161-transmission-buggar.html

Nej jag tror inte det. Jag har fått ner alla filer - ser det ut som i alla fall. UnRarX packar upp fram t.o.m. den 18:e filen, och där stannar den. StuffIt börjar också packa upp men lägger av efter en liten stund. Kan inte hitta någon eventuell logg men tror alltså att en av segmenten blivit korrupt.

Hmm... får väl dra igång Azuerus igen och ladda ner en gång till...:(

Ursprungligen av Falutjorven:

Nej, det är INTE någon piratnedladdad biofilm. Jag är med i ett nätverk där vi t.ex. abonnerar på privatproducerade undervisningsfilmer som distibueras bl.a. via torrent.

Det har alltid funkat tidigare, men nu stannar UnRarX2.2 efter det 18:e segmentet. Jag använder just nu Transmission 0.95 (Azureus tog för mycket CPU).

Kan man på något vis lösa detta utan att behöva ladda ner igen (filerna är på 7Gb och jag har lite halvlångsam uppkoppling...)?

Har du testat att kryssa för "Keep broken extracted files" i inställningarna för UnRarX? Det kan ibland lösa problem med trasiga fragment som i praktiken spelar mindre roll i slutändan. Annars kan du väl ladda ned bara det fragment där upppackningen avslutas på nytt? (Det kan du i alla fall i Azeureus, vad som går i Transmission vet jag inte)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-09 11:58

Transmission har vlä klarat av sedan några versioner tillbaka att du raderar det fragmentet som är defekt och sedan startar om torrenten? Jag har gjort det i allafall.

1
Bevaka tråden