Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard hittar inte WinXP SMB share

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-07 10:56

Har fått min första mac nu i veckan, det blev en MacMini 2.0. Har bara kört Windows och lite Ubuntu innan så detta är en ny upplevelse

Dock så är min tanke med MacMini att spela upp film och musik på TV & projektor, detta ligger då på min WinXP burk men jag har lite problem att nå den.

Båda ligger inom det interna nätverket och har ip 192.168.0.X och tillhör samma workgroup, WinXP kan nå Macens smb(?) utdelning utan problem, jag kan pinga datorerna kors och tvärs.

Skriver jag smb://192.168.0.2/musik i finder / connect to server får jag error -36.

Operativ är Windows XP Pro SP2 & Leopard 10.5.1.

Har googlat på problemet men får bara upp folk som har samma problem utan lösning så jag skickar ut en chasning här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-07 22:31

om du bara skriver "smb://192.168.0.2" får du upp en login ruta, eller tar det bara ett tag sedan kommer felmedelande eller kommer det direkt etc?

Vad är det för XP, pro / home?

Är det någon brandvägg på XP maskinen, har du slagit av denna?

Kan du ansluta till XP maskinen med någon annan dator, om du har någon?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-08 10:29

Nu fungerar det, det var så enkelt att bocka ur "File & printer sharing" i XP och sedan bocka i det igen.

Senast redigerat 2007-12-08 11:54
Ursprungligen av Empa:

Nu fungerar det, det var så enkelt att bocka ur "File & printer sharing" i XP och sedan bocka i det igen.

Ja, jag säger då det, Windows...

Helt otroligt!
Detta löste alla mina problem med backup av foton och musik till en xp-maskin.

Stort tack!

1
Bevaka tråden