Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag fram Debugmenyn i Safari?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har läst på otaliga sidor om att det bara är att skriva i terminalen

"1. Slå på Safaris Debug meny genom att i terminalfönstret skriva:

% defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1"

men det funkar inte för mig vad gör jag för fel?

Skall det inte vara några mellanslag? ska man skriva något innan man börjar skriva det där?

eller är det så enkelt att det inte funkar med senaste Safari som kom med Leopard?

Det jag ser som troligast är att du tagit med % och ". Börja på defaults och sluta på 1. Stäng Safari och skriv inget annat än detta i Terminal följt av ett tryck på retur:
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1

När du sedan startar Safari kommer menyn att finnas där.

Tack! % tecknet var problemet.. he he.. ja ja alla är vi nybörjare nån gång...:">

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-08 16:08

Vad blir fördelarna med Debugmeny?

Yes!!

Jag vet inte om jag är rätt person att svara på frågan, men så som jag har fattat det så kan man ställa in så att Safari uppfattas som en annan webläsare på sådana sidor där Safari vanligtvis inte funkar.

/D

Drar man sig för att fnuppla i Terminal kan man med fördel ladda ner Tinker Tool:

http://www.bresink.com/osx/TinkerTool.html

Den kan en hel del nyttiga saker, bl a just detta. Den är gratis och mycket väl beprövad. Själv har jag den bl a för att vid behov kunna ändra Finder så man ser även dolda filer, och för att få Dockan precis där JAG (o inte Steve J) vill ha den, nämligen längst ner till vänster.

Senaste versionen fungerar med Leopard.

1
Bevaka tråden