Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ihopplockad G3 Pismo hittar inte HD

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-16 18:35

Jag har en gammal kär gammal G3 Pismo (och 2 till som jag plockar reservdelar av) Nu har den ena pajat och jag försöker plocka ihop en ny. Allt funkar utom att den inte hittar hårddisken.

Hårddisken fungerar (testat). Gjort reset PRAM, kollat med techtool som tycker maskinen är ok. Kollat med Disk Util och Discwarrior, men icke. Inget hittar hårddisken.

Några tips Vill inte överge min gamla trotjänare

Kolla

Det enda jag kan tänka mig är att kontakten inte sitter i ordentligt. Det är lätt att de hoppar ur sin kontakt när man mekar. Kolla en extragång att den sitter ordentligt. Jag har vid något tillfälle och dåligt ljus lyckats sätta kontakten vid hårdisken ett snäpp för långt ned så endast undre raden med stift sitter i kontakten. Men som sagt , kolla kontakten som sitter vid processor/minnet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-07 23:09

Tack för hjälpen, men dom är på soptippen nu

Soptippen? Varför sålde du dem inte? Även en icke fungerande Pismo är värd några hundra.

Om den inte hittar hårddisken kanske moderkortet är trasigt. Det är inte helt billigt att köpa sådant.
Fast som Ingemar skriver; reservdelar från Pismo går som smör.

1
Bevaka tråden