Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bonjour för Windows - Funkar ej!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-08 13:54

Eftersom jag vill kunna skriva ut från vår bläckskrivare ansluten till AirPort express, så fick jag en hint om att "Bonjour" fanns att ladda ner till Windows XP. Jag gjorde detta och körde den medföljade "installation av skrivare"-guiden. Den hittade ingen skrivare förren jag hade valt "Skrivardelning" i min iBook. Då hittades skrivaren, och jag gavs möjlighet att sätta in en skiva med drivrutiner, så jag visade upp .inf-filen och allt gick som smort.

Samtidigt som detta pågick så varnade ZoneAlarm om att något ville ha access på trusted zone, vilket jag accepterade de gånger frågan kom upp + att jag valde att programmet skulle komma ihåg detta.

Men det går inte att skriva ut! Det händer inget på skrivarfronten, så att säga. Provade åter att skriva ut från min iBook - och det funkar bra.

Var sitter dilemmat och hur får jag löst problemet?

Hälsningar
/Fredrik

Hej!
Du har ett meddelande i inkorgen.

Jag postar länken som jag skickade till dig hit också så kanske någon annan får användning för den:

Printing from a Windows XP PC to a printer attached to an Airport Extreme Base Station or Airport Express using Bonjour.

  • Medlem
  • 2006-02-08 15:25

Där fanns, kan jag säga, ett trix (till en annan länk) som kan få det att funka. Jag ska testa vart det lider.

/Fredrik

Jag använde min skrivare Canon Pixma IP4000 kopplad till mac mini tidigare att skriva ut från PC med hjälp av Bonjour men efter att jag uppdaterade till Leopard så fungerar det inte längre.
PC'n hittar skrivaren och allting men inget händer i skrivaren när jag trycker på skriv ut. Vad kan detta bero på.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-12-07 16:55

Kör Win XP via Parallells på min MB.
Min OKI-laser får jag endast att fungera trådlöst via en AP Extreme genom att använda en Hp-skrivardrivrutin.

1
Bevaka tråden