Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer ersättaren till Mac Pro att kosta

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-04 20:33

Hej!

Jag är fullt medveten om att man bara kan gissa hur mycket ersättaren till Mac Pro kommer att kosta, men jag skulle gärna vilja veta vad ni tror.

Har idag PC och är rätt så nöjd trotts allt, men tycker att det skulle vara kul att köpa en Mac igen. Har haft massa problem med min PC, men nu har jag fått ordning på maskinen så jag kommer att vänta tills det att en ny "Mac Pro" kommer, och då slår jag till, om det nu inte är så att den kostar 30 000 i grundutförande eller att den dröjer och dröjer och...

När det gäller PC så känns det som om dom har ung samma prisklasser men att det blir bättre och bättre grejor i dom och därför undrar jag om det är samma för Apples datorer.

Mvh
Anders

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-04 20:43

Tittar man på tidigare Macar som iMac, macbook mm så har dom blivit snabbare men ändå billigare än förra modellen.
Skulle bli besviken om Mac Pro kostar långt över 20000:- i grundutförande.
Andra sidan är det en dator som inte vänder sig mot vanliga konsumenter utan mer för proffsmarknaden.
Svårt att säga men en gissning på 21-22k kanske.

Det som kommer förnyas i Apple's produktutbud har säkerligen snabbare och "bättre" komponenter. Så har det varit hitintills och det vore konstigt om det skulle ändras.
Jag tippar på att prisbilden kommer vara rätt lik dagens.
Mac Pro startar väl idag runt 20' kr och når upp till strax under 300' kr.
Räkna med dubbla fyrkärniga 3,2Ghz Xeon X5482, 800Mhz minnen, 1,6Ghz FSB, 16MB Cache
Att de nya kommer stödja hårdvaru-raid är väl rätt troligt det med, men inte lika säkert som X5482.

Edit: vart lite mycket cache där, 12Mb har dom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-05 19:45

Då är det som på PC sidan.

Nu är det bara att vänta:D

Tack för svaren.
Mvh
Anders

När kan dom nya Mac Pro förväntas att komma?
Tror ni det först är på Mac World i januari som de kommer?
Läste nåt rykte om ev nästa vecka. Vore ju trevligt om det blir så.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-12-06 00:13

Tror på Developers Conference faktiskt. En uppdatering av XServe vore också rimlig då.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-06 01:55
Ursprungligen av boris91:

Tror på Developers Conference faktiskt. En uppdatering av XServe vore också rimlig då.

Och när går den av stapeln?

Ursprungligen av Chilleboy:

Och när går den av stapeln?

Det brukar vara framåt sommaren.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-07 16:22
Ursprungligen av boris91:

Tror på Developers Conference faktiskt. En uppdatering av XServe vore också rimlig då.

Är du medveten att dagens Mac Pro (med undantag för ett orimligt dyrt processor-tillval) kom i augusti 2006? Den är med andra ord riktigt gammal redan nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-07 11:04

Det var ett tag tills dess
Hoppas att de kommer tidigare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-07 14:42

Jag tror på liknande prisbild som idag och hoppas/tror att uppdateringen kommer i Januari.

/thomas

1
Bevaka tråden