Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten om iMac-uppdatering

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-27 22:56
  • Oregistrerad
  • 2003-01-27 23:05

Jag fattade aldrig vitsen med att ha portarna på framsidan tills jag köpte en iPod.
Jag såg att en kompis Delldator hade två USBportar på framsidan och det verkade ju onekligen ganska smart.
Hur funkar det? Har man portar på både fram och baksidan? Att ha skrivar och scannersladdarna på framsidan hela tiden verkar ju inte så roligt precis.

Citat:

citera: Jag fattade aldrig vitsen med att ha portarna på framsidan tills jag köpte en iPod.

Instämmer. Störde mig på detta då jag skulle flytta litet filer från jobbdatorn idag. Den sitter fastwire´ad under ett bord, så det blev till att krypa in och gräva...

MacWhispers sidan är borta nu
Kan ni i korthet berätta vad uppdateringen handlade om.

Anders

  • Medlem
  • 2003-01-28 08:28
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
MacWhispers

Länken funkar inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-28 08:41

1) Portar på framsidan av iMac G4 (dolda bakom en liten lucka).

2) Nytt kontorsprogram från Apple.

[ 28. Januari 2003, 08:42: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-01-28 09:13

Äntligen portarna på framsidan av datorn - man blir ju galen av att krypa bakom och försöka hitta rätt plats. Fast jag får ju fortsätta med krypandet förstås...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-28 09:27

Det sa jag direkt när iGloben presenterades, men då blev jag nedsablad av hela MacMaffian...

De portar som används ofta (USB, Firewire, ljud in och ut) bör sitta på framsidan, de andra (Ethernet, ström) på baksidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-28 09:40

"De portar som används ofta (USB, Firewire, ljud in och ut) bör sitta på framsidan, de andra (Ethernet, ström) på baksidan."

Jag håller inte riktigt med? Jag tycker Apple borde köra på att ha 2xUSB och 2xFireWire på baksidan av deras maskiner, men ÄVEN 1xUSB och 1xFireWire på framsidan. På framsidan får det även finnas hörlur/line in/out, men det borde finnas på baksidan också. Det är extremt osmidigt att bara ha portar på framtidan.

G4:orna borde följa xServes exempel med en FireWire på fronten. Det skulle passa bra där och skulle faktistk kunna se BRA ut också.

Ingen som sparade ned bilden, (var det en bild?).
Kan man läsa det hela någon annanstans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-28 10:32

Nej, det fanns ingen bild, men det talades om en slutbar lucka (elektrisk får man hoppas) som döljer portarna.

Varför nöja sig med sunkiga USB1 när det finns USB2? Och varför snika med Firewire 400 när det finns Fw 800 Mbit/s?

En sak jag undrar över är varför just det känns som om uppgraderingen av PowerMacarna och iMacarna är vid samma tillfälle.

Coincidence? I think not!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-28 13:12

Nu försvann AppleStore... "We are busy updating the store for you and will be back within the hour."
Är det dags för nya maskiner redan nu?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: zink:
Nu försvann AppleStore... "We are busy updating the store for you and will be back within the hour."
Är det dags för nya maskiner redan nu?

Hmm, den svenska är nere, men inte den amerikanska...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: zink:
Nu försvann AppleStore... "We are busy updating the store for you and will be back within the hour."
Är det dags för nya maskiner redan nu?

Hmm, den svenska är nere, men inte den amerikanska...

Dollarn sjunker som en sten, omräkning till svenska priser pågår...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Olav Rust:
Dollarn sjunker som en sten, omräkning till svenska priser pågår...

Tja, det är ju inte helt fel heller!

Men nu är den amerikanska också nere!

1
Bevaka tråden