Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela internet via airport

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle behöva lite uppslag till varför inte internetdelning via ett airport kort fungerar som det skall.
Har ett 3G modem som jag skulle vilja dela ut till min iphone.
Får kontakt med nätverket och iphonen får en ipadress tilldelad sig men det går ej att surfa. Har även testat att öppna brandväggen för webdelning.
När jag pingar telefonen får jag ytterst sporadisk kontakt, sisådär 4-5 svar på 200 requests.
Någon som har någon idé om vad det kan bero på.

Datorn ifrån är en macbook med 10.4.10

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-06 14:57

Tjena, jag har precis samma fel och samma prylar, även om det är en 1.1.2-lur. Har du lyckats lösa det?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-06 15:11

Hur har du gjort koppling mellan 3G-mobil och MacBook?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-07 00:33

Nej, har alltså ett Huaweii 3G-modem kopplat till Macbooken, med den vill jag sedan dela ut ett airportnätverk så jag på det viset kan surfa med telefonen när jag är hemma.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-07 08:25

Min erfarenhet är att script-baserade lösningar (som jag har fått uppfattningen att 3G-modemen är) fungerar lite mindre tillförlitligt är den PAN-baserade lösningarna som dagens 3G-mobiler kan erbjuda. Det skulle alltså kunna vara en ren stabilitets- och prestandafråga som stör din uppkoppling mellan MacBook och 3G.

Hur upplever du att uppkopplingen fungerar när du bara kör dator och 3G-modem?

1
Bevaka tråden