Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Pro mus snart?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-26 15:52

Hej hej

Var precis på Logitechs hemsida för att beställa en mus men ändrade mig i sista sekund.
Som de flesta ´vet´ så kommer det ju nya stationära Macar nu i dagarna.
Finns det någon chans att dom släpper en ny mus med kanske? Något som har hört något om rykte om detta?

Egentligen vill jag ha allt från Apple men deras pro mus är lite jobbig då den inte har något scrollhjul.

Efterlyser fortfarande ett svart Apple Pro tangentbord förresten om någon råkar ha ett liggandes.

Ta det lugnt

Det gick et ryckte för ett tag sen att apple skulle lansera en ny mus med scroll. Men det var bara ett ryckte och dom stämmer ju inte alltid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-26 17:16

Apple BORDE komma med en ny pro-mus... Ex. krävs det (mer eller mindre) att man har ett fulllängds tangentbord och en mus med MINST 3 knappar för att köra Shake. Programmet är skriver för att använda MINST 3 knappar. Vore konstigt om Apple själva hänvisar till tredjepartstillverkare här tycker jag.

De borde ha en Apple Desktop Mouse med en knapp och en Desktop Pro mouse med 2 knappar + skrolljul/knapp. De får gärna göra skrolljulet något mer "flytande" än det ex. Micrsoft möss har.

Känns dumt att man nu köper en ny G4:a med en mus som har ett värde av 300-500 kr som man direkt lägger på hylla pga. för få knappar (90% om inte mer av dagligtarbete kräver 2 knappar idag för att effektivt kunna arbeta).

[ 26. Januari 2003, 17:18: Meddelandet ändrat av: Erik.dv ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-26 18:37

Fel. Desktop Amateur-musen borde ha två knappar och ett hjul, och Desktop Pro-musen ska ha fler knappar. *småler* Man ska inte behöva byta ut musen det första man gör när man köper en dator för så pass mycket pengar.

Tangentbord på hjul! Tangentbord på hjul! Och flöjtlektioner till handdatoranvändarna!

Apropå det, varför skulle inte det där förbaskade styrhjulet lika gärna kunna sitta på tangentbordet?

1
Bevaka tråden