Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om 10.1.5

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg att det fanns en tråd idag om 10.1.5 där det hävdades att det fanns ute, men som vi alla vet så är det ju inte så, ännu. Tråden är dock stängd så jag tänkte ta och posta lite info om 10.1.5 från RAILhead Design (och detta är ju rätt forum för sådant):

OS X 10.1.5 Nears Completion
The next minor update to OS X 10.1 is almost ready to go final candidate — but there’s one hiccup: Microsoft wants a different release schedule than Apple’s. Basically, as it stands right now, OS X 10.1.5 could be ready for download within two weeks, and one of the major new features is Quartz text rendering in Carbon applications (developers can update their apps to display smooth text as seen in Cocoa apps and all over OS X).

Obviously, Internet Explorer will be updated, but Microsoft doesn’t want to release an update so quickly — in fact, they’d rather hold-off on releasing the next version of Explorer until they release the new Office v10 update in June. Along with that, they were hoping to have the 10.1.5 release and the new IE release simultaneously, but now no one (except Steve, I guess) knows what will happen for sure.

All that to say, the grapevine knows 10.1.5 can be ready by the first of the month. Microsoft wants Apple to wait on releasing it until Explorer is ready, which won´t be for another seven weeks or so — unless they skimp on some of the planned updates.

Who will win this little skirmish? We’ll just have to wait and see…

  • Oregistrerad
  • 2002-05-22 17:40

Hmmm, känns som ovanstående meddelande hamnade lite fel...

  • Oregistrerad
  • 2002-05-22 17:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:

Förhoppningsvis kommer apples produkt katalog att se ut så här (eler bättre) innan årets slut. Känns som om Apple har stått och stampat på samma ställe länge nog nu. [/QB]

Tycker du? Jag tycker iofs dem släppt en hel del produkter de två senaste kvartalen.

/M.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:
Förhoppningsvis kommer apples produkt katalog att se ut så här (eler bättre) innan årets slut. Känns som om Apple har stått och stampat på samma ställe länge nog nu.

För det första så ser jag inte alls vad detta har att göra med rykten om 10.1.5 som tråden handlar om.

För det andra så håller jag inte alls med om att Apple står och stampar. Apple har uppdaterat SAMTLIGA produkter under årets fem första månader, vilket är väldigt bra. Plus att dom släppt två nya produkter, eMac och Xserve. Plus att dom visat upp ett OS X som ser otroligt lovande ut. Och nu under sommaren så väntas powermacarna få sig ett rejält sving uppåt också, förutom snabbare processor så är t.ex. DDR-minne väntat.

Apple kanske gör sitt bästa år på väldigt länge, både vad gäller hårdvara och mjukvara, så kom inte och säg att dom står och stampar. Låter bara som vanligt gnäll och missnöjdhet utan verkliga skäl.

[ 22 Maj 2002, 17:56: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

...och då har jag inte ens kommenterat specifikationerna ovan som ju är helt tagna ur luften, som riktigt dåliga, ogrundade gissningar...

  • Medlem
  • 2002-05-22 20:09

... fast jag måste erkänna att jag dräglade på Tibook 1,6 GHz, 15,5 Widescreen ...
Förresten, Chaosstar, varför har du inte med G5 processorer i specen? :rolleyes:

[ 22 Maj 2002, 20:14: Meddelandet ändrat av: 3oPaH ]

Ber först om ursäkt för att medelandet poistades under lite fel rubrik. Jag hade tänkt mig: Nya "Power Mac G4-modeller på MWNY?". Är lite ny på forumet så när jag klickade åt sidan trode jag att jag kom till sida två av den rubriken. Men jag kom tydligen till En ny rubrik.

Och till 3oPaH, G5 procesorer med 64bitar kommer först i Januari

MacOSX 10.1.5 redan släppt enligt ett inlägg på MacFixit, så här skrev någon till dom:

Mac OS X 10.1.5 already installed on new Macs Darrell Kienzle writes: "I was in the Tyson´s Corner Apple Store this morning and noticed that the new iBook (700 MHz) is loaded with OS X 10.1.5." We can probably expect a general release soon.

Aha, ja jag har för mig att Apple har gjort så förut, dvs sålt datorer med icke släppta system. Och som sagt, enligt texten som jag kopierade från RAILhead så var det ju snarast diskussioner med Microsoft som hindrade ett allmänt släpp av 10.1.5 och inte att det inte var ofärdigt.

Eftersom XServe kommer att skeppas med 10.1.5 Server så är det nog inte helt otroligt att 10.1.5 klient släpps i samma veva som leveranserna börjar dvs i Juni.

Såhär skriver MOSR om 10.1.5:

A big debate about whether Mac OS X 10.1.5 will be the last release before Jaguar ships this summer can be put to rest; according to developer sources with very close ties to Apple´s system software team, 10.1.6 is the last planned release, due in mid-July. A 10.1.7 release is unlikely, but cannot be ruled out until August, when Jaguar is planned to ship.

1
Bevaka tråden