Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows 98SE i Fusion och USB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 13:52

Försöker få igång USB i Windows 98SE via VMWare Fusion (i XP funkar det bra).
Jag har ett gult frågetecken på PCI UNIVERSAL SERIAL BUS men kan inte hitta några drivrutiner som passar.

Nån som har nått bra tips att komma med?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-06 14:49

Win98 och USB var aldrig några bra kompisar. Troligen behöver du någon extra uppdatering.
Har du låtit 98an uppdatera sej så långt det går?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 15:13

USB på en Windows 98SE funkar hur bra som helst. Samma program som jag försöker få igång på Win 98SE via Fusion på min MacBook går hur bra som helst på en laptop med Win 98SE.

Jag har som sagt ett gult ? i enhetshanteraren som jag misstänker är boven. Men eftersom Apple inte (vad jag vet) släppt Win 98 drivisar till MacBook så tänkte jag kolla om nån har en universal som funkar...

Windows Update larmar om att det blir fel vid kollen. Några lösa drivisar på MS webb har jag inte hittat heller.

  • Medlem
  • 2007-12-06 16:11

Kan du inte köra det programmet du vill köra i Windows 98 under Windows XP istället?
Det finns ju kompabillitetsläge för Windows 98 (och 95) i XP.

/P

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-06 19:36
Ursprungligen av ktd:

USB på en Windows 98SE funkar hur bra som helst. Samma program som jag försöker få igång på Win 98SE via Fusion på min MacBook går hur bra som helst på en laptop med Win 98SE.

Ok, för jag hade då problem med USB på den tiden det begav sig.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-12-12 15:41
Ursprungligen av Creops:

Ok, för jag hade då problem med USB på den tiden det begav sig.

Då gjorde du något fel, för USB funkade även i Windows 95.

Då måste man ju köpa en XP-licens. Jag har haft Win 98 via Parallells mest för att XP är så attans dyrt att köpa, men jag har inte lagt in det igen efter uppgraderingen till Leopard.

1
Bevaka tråden