Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej bränna ut DvD längre!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 12:34

Får upp felmeddelandet "Bränningen misslyckades eftersom kommunikationen med skivenheten misslyckades. (Felkod 0x80020022)" och vad i hågen betyder det?
Det kan ju inte vara något fel på brännaren då den känner av att jag stoppar i skivan, och att det är just en "tom DvD".

Någon som har en aning?

Brännare: NEC_ND3520A
OS: 10.4.8
PM G3 350mhz w. 648MB RAM

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-11-26 14:37

Är det fire-wire eller USB?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 15:12

Intern ... det fungerade hur bra som helst igår, men idag står det att skivorna är "låsta"... fattar inte varför. Har använt mig av exakt dessa skivor förut... någon som har någon idé?
Tillverkningsfel på skivorna???

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-11-26 15:24

Vad använder du för program vid brännigen?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 18:35

Har provat med Roxio Toast 6.1, NTI DragonBurn och OS X "egna" program... inget av dem tar skivorna... DragonBurn spottar ur sig skivorna som om de vore pestsmittade, Toast promptar upp en ruta om att det inte går att kommunicera med brännaren och OS X skriver det som ovan står: "Bränningen misslyckades eftersom kommunikationen med skivenheten misslyckades. (Felkod 0x80020022)". Har kollat på Apple.com/se/Support efter felmeddelandet, men utan resultat...

Brännaren fungerar, för jag kunde bränna in filen jag behöver till skolan på min DVD -RW skiva... så logiskt sett borde det vara ett tillverkningsfel på skivorna... :S

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-11-26 23:51

Du får nog uppgradera till 7 när det gäller Toast. Jag vet att jag också hade liknande problem en gång i tiden men minns inte riktigt vad jag gjorde för att fixa problemet. Är det + eller - skivor du försöker att bränna. På min PB 1,5 gick det att bränna både + och - skivor TILL EN BÖRJAN men sedan var det plötsligt stop utan att jag fattade varför.

Min MBP klagar 9 ggr av 10 på samma sätt om jag bränner -R, men håller jag mig till +R så fungerar det hur bra som helst. Fråga mig inte varför.

(gäller både i OS X "egna" och Toast)

Mvh,

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-12-05 21:04

Jag fick samma felmeddelande nyss, jag kan inte bränna i varken Toast eller det inbyggda programmet, varken dvd eller cd...
Brännde en cd-skiva senast i morse ju! :S
Men det går ju att läsa skivor fortfarande...vad gör man? :/

1
Bevaka tråden