Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook inte bättre än eMac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått möjlighet att köpa en PowerBook G4 15" (PowerBook3,5) 1 GHz till bra pris men tycker att 1 GHz förefaller klent för en PowerBook. Jag har ju för farao samma klockfrekvens i min nuvarande eMac.

Är de lika snabba/långsamma?! Ingen idé att överta PowerBooken för mig som börjar bli galen att väääääänta på det mesta när jag använder InDesign, Photoshop och generellt OSX 1.4.11.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-05 16:48

emacen är nog snabbare tack vare en 3.5"-hårddisk.
Vissa modeller av emacen har också en processor med level3-cache. Vilket gör att datorn kommer kunna få lite mer fart i sig.

Så i det stora hela, det är ingen prestandavinst, kanske till och med prestandaförlust.

Ursprungligen av Sidde:

emacen är nog snabbare tack vare en 3.5"-hårddisk.
Vissa modeller av emacen har också en processor med level3-cache. Vilket gör att datorn kommer kunna få lite mer fart i sig.

Så i det stora hela, det är ingen prestandavinst, kanske till och med prestandaförlust.

Åh fan, det var ju tur att jag fick besked från någon med lite koll innan jag genomförde "uppgraderingen" av maskinparken. Tack!

Senast redigerat 2007-12-05 17:14
1
Bevaka tråden