Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe Flash Player 9.0.115.0 släppt

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-04 09:34

New audio/video options
•H.264/HE-AAC codec support:
Flash Player 9 Update 3 includes H.264 video and High Efficiency AAC (HE-AAC) audio codec support that opens up a broad ecosystem and selection of standards-based video — up to HD quality — that developers can leverage in their applications. Supporting a subset of MPEG-4 Part 12 (container) and Part 10 (H.264), including baseline, main and high profiles, Flash Player can play back existing MP4, M4A, MOV, MP4V, 3GP and 3G2 content.

Improved Performance
•Multi-core support:
Speed the rendering of vectors, bitmaps, filters and video, including true 1080p video, with new multi-core support that takes advantage of up to 4 CPUs.
•Hardware scaling:
Improve the performance and quality of full-screen video through the use of hardware scaling.
•Multi-threaded video decoding:
The VP6 video codec now runs in a separate thread on multi-core systems, enabling true 1080p video. In addition, the responsiveness and decode blockiness of the VP6 codec is improved with this change.
•Image scaling:
A new algorithm for scaling bitmap images enhances the quality and rendering performance of downscaled images.
•Flash Player cache:
The Flash Player cache enables common components, such as the Flex Framework, to be cached locally and then used by any SWF from any domain. Use of the Flash Player cache can significantly reduce SWF file sizes and speed application download times.
•Flash Media Server buffering:
The stream buffer is maintained while a stream is paused.

Universal Reach
Mac Os X Leopard support:
Flash Player 9 update 3 now supports the Mac OS X Leopard operating system.

Fixed in this version:
Full-screen mode is not supported in the Opera Browser on Macintosh systems. (189140)
•Invoking document.write(..) method of JavaScript using ExternalInterface or FSCommand hangs Safari on next page load. This issue has been reported to Apple. (167996)
•The Mozilla Plugin Finder Service will not install Flash Player 9.0.20.0 on Intel-based Macs using double-byte language modes. Users may either install from the Adobe Player Download Center or use the Plugin Finder Service in non-double-byte language modes. (180719)
•The plugin version of Flash Player does not fire flash.events.Event.RENDER when wmode is set as transparent. (198515)
•Full-screen can be used when wmode is set (202290)
•Passing large amounts of XML through External Interface is significantly faster (206828)
•ExternalInterface now works with HTML objects that contain dots within the object name (199614)

Länk till nedladdning

Senast redigerat 2007-12-04 18:28

Trevligt!
Safari på aftonbladet.se gick från 90% CPU till 70% CPU. Inte jättemycket men det gör skillnad. Ytterst ovetenskapligt test för övrigt.

  • Medlem
  • Falun
  • 2007-12-04 16:26

Hoolabaloola... för mig gick aftonbladet.se på Safari ner till 9-10%... brukar som sagt ligga på 80-90%

åh. tackar tackar för tipset

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-04 18:29

Sant, har lagt till det. Straffet blir tre hårda veckor i tuktens tecken. Skäms på mig!

Härligt, min MacBooks fläkt rusar inte alls lika mycket på Aftonbladet eller Youtube nu.

Varför blir det så här trots att jag installerade den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-04 22:02
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Varför blir det så här trots att jag installerade den

Under vilket Mac OS X och vilken dator?

MacBookPro Core 2 Duo 10.5.1

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-12-04 23:23

Tack för tipset!

Ursprungligen av acke:

New audio/video options
•H.264/HE-AAC codec support:
Flash Player 9 Update 3 includes H.264 video and High Efficiency AAC (HE-AAC) audio codec support that opens up a broad ecosystem and selection of standards-based video — up to HD quality — that developers can leverage in their applications. Supporting a subset of MPEG-4 Part 12 (container) and Part 10 (H.264), including baseline, main and high profiles, Flash Player can play back existing MP4, M4A, MOV, MP4V, 3GP and 3G2 content.

Alltså det är inte så att man kan ha H.264 codec i .flv file ?
Man kan bara spela upp andra format t.ex MOV med H.264 kodec med Playern?
Har jag fattar rätt eller borde jag lägga mig för ikväll?:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-05 07:36

Felmeddelande...

Funkar inte att installera...

Ursprungligen av Ogenhall:

Funkar inte att installera...

Kan vara ett rättighetsproblem.
Prova reparera behörigheter på din disk och kör sedan igen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-05 12:17

Har ett problem med rättigheterna, men det försvinner inte ens efter en full ominstallation, möjligen är felet i min user... på nått sätt...

Ursprungligen av ErOg:

Har ett problem med rättigheterna, men det försvinner inte ens efter en full ominstallation, möjligen är felet i min user... på nått sätt...

Har du provat att reparera behörigheterna?

Har du provat att skapa en ny användare, för att se om problemet finns även där?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-05 13:49

Hmm, alla rättighetsproblemen åtgärdade men fortfarande samma problem, MEN, när jag går in på min frus användare (ej Admin!) så går det att installera... Skumt!!!

  • Medlem
  • 2007-12-05 14:42

http://www.99.se/adobe-macromedia/229105-installera-flash-player-9-a.html

Ställ om förvalda språket till engelska vid installationsproblem!

Wow, nu kan man spela Funky Truck 4WD i rätt hastighet . . .

  • Medlem
  • 2007-12-29 08:54

Min flash player 9.0.115.0 har slutat fungera i Safari. Det man nu ser istället är en QuickTime symbol med ett frågotecken på. Någon som har en lösning?

Allt fungerar dock i Firefox som vanligt.

1
Bevaka tråden