Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft introducerar kylskåpsmagneter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Bill Gates kommer Microsoft börja fokusera på mer "home-appliances" . Tänk er konsekvenserna när de börjar bygga kylskåp!

"If you wan´t milk, please press Ctrl/alt/delete."

Citat:

quote: Gates also demonstrated a variety of so-called "smart devices" that Microsoft is working on, objects such as refrigerator magnets that can tell the time and display sports scores and an alarm clock that gives traffic and weather information on the display. "During the course of this digital decade, people will think about computing in a different way," Gates said.

Bill Gates

Ja verkligen nyskapande..
Kanske ungefär vad Jobs sa för 3-4 år sen..

...och vad Nicholas Negroponte sagt ända sedan sent 80-tal...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Samuel Kvarnbrink:
...och vad Nicholas Negroponte sagt ända sedan sent 80-tal...

Så sant.. men någon måste ju börja göra det också.. Har blivit demad ett MS hem. Riktigt coolt. Men jag är som sagt osäker på om inte en bluescreen skulle dyka upp när man ska kolla kylskåpets tempratur

Den sortens lösningar har funnits i prototypform i måååååånga år... MS rider bara på vågorna. MIT Medialab har t.ex. projekten House_n, Cognitive Machines, Responsive Environments (och mycket annat) i forskningsområdet "Things that think". De saker Gates visionerar om just nu gjordes för evigheter sedan på det stället. Men ja, någon måste ju ordna massproduktion också.

Frågan är bara hur pass bra MS nya inriktning kommer att gå... satsningar som den MS gör just nu har gjorts några gånger förut, men intresset från allmänheten har varit nästan obefintligt. Min gissning är att det hela resulterar i en serie för dyra produkter som gemene man ändå inte kommer att se fördelarna med. Mannen på gatan tycker förmodligen inte att det är svårt att ställa en väckarklocka, och att man ändå kan se vädret om man flyttar blicken mot närmaste fönster.

Alltså: Flopp, gissar jag iaf...

Men själv måste jag säga att jag gillar idén... hade själv planer på att använda mina dammiga kunskaper i givarteknik och fixa ett (MS-fritt) "smart" hem på egen hand, men det har hittills inte blivit något. Det hela föll på att jag skulle ha blivit tvungen att köpa en USB-ansluten flerkanals D/A-omvandlare för sensorerna, och det blev några tusenlappar för mycket att harkla upp...

[ 21 November 2002, 19:04: Meddelandet ändrat av: Samuel Kvarnbrink ]

Dick Tracy hade armbandsteve för länge sen...

Smartheten kan va bra, men ibland verkar det va pryltokighet mer än praktiskhet. När männen gjorde intåg i köket ökade manickbehovet enormt.

Är det nån som använder bakmaskin?

kommer annars att tänka på Lindeman med husvagnen. ex var sängen kombinerad med ugnen, så man vaknade alldeles knaprig på morgonen. Men hade Lindeman haft lite AI i husvagnen hade det ju förstås varit bättre.. :rolleyes:

Det var inte en husvagn Lindeman hade, det var en timmrad andelsfjällstuga där timmret var så grovt att det inte gick att nå runt det med remmen...klockremmen, alltså...

1
Bevaka tråden