Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook eller beg. iBook G4 (senaste mod.)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-29 22:34

Hur skall man placera sina slantar?

Kommer att köpa datorn i mitt företag (avdragsgill).

7996:-- netto (ex moms) för en ny MacBook 13" - den enklaste kommer nog att räcka till!

Eller:

4000 - 5000:-- netto (ingen avdragbar moms om man köper av en privatperson) för en beg. iBook G4 12" 1,33 Ghz, 512Mb-1,5Gb RAM och en HD på ca. 40 Gb!

Vad säger Ni?

Att tänka på?

För o nackdelar - Även de inte mest uppenbara mottages tacksamt!

Tackar på förhand!

/Mvh Magnus

En iBook G4, även den sista modellen, är ju en långsam powerpc och total återvändsgränd. Kanske om du får den för ett riktigt bra pris och inte behöver en snabb dator. Men annars är det Macbook du ska satsa på.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-30 19:02

Macbook, är du inne på begagnat så dyker det allt som ofta upp begagande macbooks från företag också, vilket gör saken ännu billigare om man kan dra av.

Senaste iBookmodellen lider av problem med airportkortet också. Två i min direkta närhet har råkat ut för ständiga kernel-panics med referens till detta problem.

http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=62622

Köp Macbook!

  • Medlem
  • 2007-12-04 20:30

Hmm, men långt ifrån alla.. Jag köpte den sista Ibooken (dec.05) och har då aldrig märkt något problem med airport..

Men instämmer, skulle nog också gå på en macbook om jag hade mer specifika krav på snabbhet. För trots allt, Ibooken är en mycket bra dator - men inte lika snabb som en macbook.
Men om valet stod mellan den sista Ibooken och den första macbooken så skulle jag utan tvekan ta Ibooken. Min gubbe har den första macbooken. Jösses vad den krånglar. Jag klår honom i snabbhet också. Men de verkar ha ordnat till det mesta nu (syrran nyligen köpt macbook).

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-06 23:06

Det blev en MacBook! Lätt beg. (inköpt maj/jun i år!)

Känns helt rätt!

/Mvh Magnus

1
Bevaka tråden