Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag ordinarie iPhoto-biblioteket? (10.5)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-04 07:50

Skapade ett nytt iPhoto-bibloitek nyss. MEN. Hur återgår man nu till det ordinarie iPhoto-biblioteket? Man trycker ner alt under starten. Men vart hittar jag biblioteket? Tidigare fanns det under "bilder. (10.4) idag kör jag leopard. Vart hittar jag ordinarie bibliotek då? Har kört med Spotlight men inte hittat nåt.
Biblioteket jag har nu ligger på en extern HD. Och när jag startar iPhoto utan den inkopplad säger iPhoto att biblioteket inte kan hittas. Innebär det att det saknas ett bibliotek på datorn?

Vanligtvis så ska den ligga i ~/Bilder och heta "iPhoto Library" kommer kanske inte se ut som en mapp beroende på vilken version av iPhoto du använder. Men sen så kan du ha flyttat den någon gång tidigare och då kan man endast hitta den via Findern. Testade nu den dyker ej upp i Spotlight sökning konstigt nog men kanske är något som Apple vill ha så.

  • Medlem
  • 2007-12-04 09:54

Ok, tackar. En annan sak. Tänkte lämna in min mini för att få en större HDD i den. Om nu iPhoto biblioteket ligger på en extern HDD. Kan dom se vid bytet vad som finns i biblioteket? Privata semesterbilder bla. Sparas det liksom på maskinens HDD också? Har sökt på filernas namn när den externa HDD:n är urkopplad. Och då hittar den inget. Så då borde det väl vara lugnt?

1
Bevaka tråden