Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mac mini inuti iMac G4?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, satt och pratade lite strunt med en kompis. Vi kom fram till att det vore coolt om man kunde bygga in delarna från en mac mini in i en iMac G4.
Eftersom jag redan har en iMac G4 och en begagnad mac mini inte är så värst dyr, inte en ny heller för den delen.
Så det jag undrar nu är om det är möjligt att genomföra denna ändring? Och isåfall, vad bör man tänka på?

Det vore en fördel om det gick att få in sakerna från imacen i skalet till mac minin också, då slipper man ju ha en dator som går till spillo

Just det, min iMac är en G4 17" 800mhz 768mb och en 80Gb.

  • Medlem
  • 2007-12-03 20:05

Du missar väl lite på den optiska prestandan. Släde i iMacen och slot-in på minin. Sedan finns det några frågetecken på grafiken. Jag vet inte hur iMacens skärm är kopplad. Har man tur kan man passa in sladdarna direkt in i DVI-kontakten på minins grafikkort...

Jag tycker MYCKET om idén och hoppas att projektet blir lyckat!

Själv funderade jag ett tag på att slakta min cube och stoppa in en hel mini plus några andra tillbehör i minins format. De passar inuti utan att man behöver göra några ingrepp; men det blev en försäljning istället (grafiken )...

Tidigt hade jag en fundering på att bygga in en titan i en 22" men sedan kom den nya iMacen och då fanns det ingen glöd kvar... Tankarna hade börjat med att bygga in en 17" i serviceluckan på min sawtooth och på så vis göra en allt i ett mac.

Vore mycket intressant att se vad det finns för custom-macar där ute i cyberrymden...

Återkom gärna med bilder och tankar. Hoppas det finns några elektronik-kunniga där ute som kan kasta in några matnyttiga inlägg.

Håll idén vid liv!

Det låter riktigt nice med Cuben, speciellt då jag tycker att den är betydligt snyggare än vad mac minin är.
Förstod inte riktigt det där med en titan i en 22", menade du i en 22" skärm? CRT eller TFT?

Ska kolla runt lite på billiga mac minis, de går ju trots allt att uppdatera. Plus att de är snabbare än min 800mhz imac.

Mac Mini i en Cube.

Personligen är jag skeptisk, det är liksom ingen kub längre efter en sådan slakt...

  • Medlem
  • 2007-12-04 00:09

Tanken var att plocka innanmätet från en PB-titan och bygga in i en 22" Apple Cinema TFT. Bort med skärm, tangentbord, skalet, styrplattan, batteri mm (allt som inte behövs) och in med resten i skärmen. Jag hade tänkt att ha skivinkastet på liknande sätt som idag samt att bygga in högtalarelementen från kloten i skärmens ben.

Jag är inte helt säker på att det hade gått att få in. Hade itu en skärm och kollade... Eventuellt hade man fått utöka djupet något med hjälp av en remsa plexiglas som distans.

#4
Det var inte så jag hade tänk att göra men det bygget blev riktigt trevligt!!!

1
Bevaka tråden