Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Broadcastingprogram

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-03 19:42

Hej!
Har bytt från PC till Mac nyligen. Sände endel radio från min pc och använde programet Sam Broadcaster 3. Info om SAM

Finns det något liknande program till Mac? Gratis eller inte, speliar ingen roll. Men det ska alltså vara ett program där man kan hantera två olika "kanaler", crossfadea, singel-låda och möjlighet att använda mikrofon.
Alt. två program som gemensamt klarar av detta.

Jag har googlat arslet av mig.. så.. snälla. hjälp.

  • Medlem
  • 2007-12-03 20:13

Ett tips är www.versiontracker.com. (Se bara till att du söker i "OS X-mode" så att du får rätt program. Om jag inte mins fel så finns det något till Quicktime men det är mycket osäkert. Jag hade själv funderingar runt detta för ca 4 år sedan men utveckling och minne...

LYCKA TILL!

(Det borde finnas någon kunnig som läser detta. Ge flown en hjålpande hand!)

  • Medlem
  • 2007-12-07 11:21

Har hittat ett par program, virtual DJ och MegaSeg. Och så sänder jag med NiceCast. Dock får jag det inte att funka alls med min mikrofon, så det är lite problematiskt.

Har fixat BootCamp och får en XP-Skiva i helgen, känns lite som ett nederlag, men det är väl det bästa. Är ju van med SAM och så...

Nån som har erfarenhet av att sända med NiceCast kombinerat med något annat program som kan hjälpa mig med mikrofonproblemet?

  • Medlem
  • 2007-12-26 12:21

vet inte om det här är tillåtet, men bump?

Jag har sänt en del med Nicecast, men jag har aldrig lyckats få de lika enkelt och bra som med sam, så jag kör paralells när jag sänder radio på www.radiounderground.se
Men nicecast är ett jättebra program, när man väl lärt sig de. Jag lyckades i alla fall sända både musik och tal, samt ha fade mellan musik och tal, de var dock inte så enkelt som på sam pga att jag inte är så duktig på nicecast. För att lyckas med de jag lyckades med så läste jag helt enkelt hjälpavsnittet som tillhör nicecast. Prova du med!

1
Bevaka tråden