Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera leopard på min PB G4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har OSX 10.3.9, vill installera leopard, vilken typ av installation är att rekommendera?

Raderas allt på hårddisken? Kan jag spara några av mina befintliga program? Vad händer med alla min privata filer?

Orkar min PB G4 1,67ghz med leopard, finns de risk att den blir slö?

Mvh Axel

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-27 15:47

Din Pb klarar det, men du bör ha mer än 1Gb i internminne.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 11:00

Du kan välja att köra en s.k "Arkivera och installera" under installationen, men absolut bäst resultat får du om du backar upp dina viktiga filer till en extern disk, kör en "Radera och installera" och sedan installerar om de program du vill ha och lägger tillbaka dina säkerhetskopierade filer på din nya Leopardinstallation.

Kör inte "Uppgradera". Kan ställa till med problem om du har otur. Och backa upp "måste" du göra innan installation vad du än gör, ändå, så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 11:01

Och angående prestandan så är 1.67 G4 inga problem alls, bara du har tillräckligt med minne, gärna minst 1GB som Mr. Yes säger. 512 MB är minimum för att kunna installera över huvud taget.

Ursprungligen av jamais:

Har OSX 10.3.9, vill installera leopard, vilken typ av installation är att rekommendera?

Raderas allt på hårddisken? Kan jag spara några av mina befintliga program? Vad händer med alla min privata filer?

Orkar min PB G4 1,67ghz med leopard, finns de risk att den blir slö?

Angående olika installationssätt och att spara filer vid uppgraderingen, så diskuteras detta i flera trådar - här t.ex:
http://www.99.se/mac-os-x/226927-traden-foer-uppgradering-fran-t-ex-10-4-tiger-till-10-5-leopard.html

Sök lite, så hittar du nog fler trådar om detta. Och återkom med fler frågor om du inte är nöjd med det du hittar där.

Och den kommer inte att bli slö. Min sambo kör Leopard på en 1,33 GHz PowerBook G4 (med 1 GB minne), och det går inte långsammare än i Tiger.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-30 15:14

Jag kör Leopard på min 1,33GHz PB med 1GB RAM och upplever inte att det går slött på något vis. Backup innan installation är givetvis att rekommendera...(men det gör du väl regelbundet i alla fall? )

Min PB 1 GHtz, 750 MB RAM fungerar tillfredställande. Men så är jag ingen avancerad användare heller...

Inga filer skrivs över. Inga personliga dokument. De ligger ju i "users" -mappen... (De är ju inte en del av själva operativet...)

Däremot fungerar inte Classic längre.

1
Bevaka tråden